به گزارش پارس به نقل از مهر، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) از افتتاح صحن اصلی حرم امام خمینی(ره) همزمان با بیست و ششمین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب و اتصال قطعات شهدا به حرم امام راحل(ره) خبر داد.


اکبر توکلی در حاشیه راهپیمایی بزرگ عطریاس که با حضور 2000 نفر از خانواده بزرگ بهشت زهرا(س) برگزار شد، گفت: مجموعه بهشت زهرا(س) در طول سال چندین برنامه راهپیمایی برای پرسنل و خانواده‌های آنها تدارک می بیند.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با اشاره به آماده سازی حرم مطهر امام راحل در بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اضافه کرد: ستاد ارتحال امام به صورت دایم فعال است، به گونه ای که دستگاه‌های لشگری و کشوری امسال نیز بهتر از سنوات گذشته میزبان زائران خواهند بود.

وی درباره تفاوت برنامه های امسال نسبت به سال های گذشته افزود: به لحاظ تجربه در خصوص شرایط جوی، گرمی هوا و اکوسیستم منطقه بهشت زهرا(س) ساز و کار خود را براساس حضور زائران و نوع پذیرایی از آنان آماده کرده ایم.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با تاکید بر اینکه برنامه های امسال با 25 سال گذشته تفاوت شاخصی خواهد داشت، یادآور شد: سرویس های بهداشتی عمومی، توزیع پکیچ های خوراکی و فرهنگی و نوع پذیرایی از مهمانان از جمله این خدمات رسانی‌هاست.

وی با اشاره به اینکه در سال 93 ، 2 میلیون و 500 هزار زائر در ایام ارتحال امام راحل(ره) به زیارت حرم مطهر آمدند، خاطر نشان کرد: حضور مهمانان خارجی را در این ایام خواهیم داشت. همچنین برنامه‌هایی برای استقرار زائران پیش‌بینی شده است که به همین منظور اطراف بهشت زهرا(س) به 21 پهنه برای اسکان و استقرار زائران تقسیم‌بندی خواهد شد.

توکلی درباره تقارن نیمه شعبان و میلاد امام زمان(عج) با ایام ارتحال افزود: برنامه‌ها به گونه‌ای طراحی شده تا روز بعد از میلاد حضرت ولیعصر(عج) فضا به طریقی تغییر یابد که بتوانیم میزبان زائران عزیز از اقصی نقاط کشور باشیم.

وی با بیان اینکه صحن اصلی حرم حضرت امام خمینی(ره) همزمان با بیست و ششمین سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی افتتاح خواهد شد، گفت: به همین منظور مبلمان شهری و فضای سبز مناسب را در حرم فراهم کرده ایم. همچنین اتصال حرم به قطعات شهدا با نام بلوار "امام سلام" برای جلوگیری از سردرگمی زائران به بهره برداری می رسد.