به گزارش پارس به نقل از مشرق، خیریه همت نوشت:

سلام و خداقوت

این فراخوان برای پرداخت دیه و نجات یک جوان از زندان است.

آقای ا.م ۲۸ ساله دارای مدرک فوق دیپلم  در سال ۹۰ به دلیل مشاجره و استفاده از چاقو که منجر به زخمی شدن فرد مقابل و محکوم به پرداخت ۲۵ درصد دیه کامل وتحمل دو سال زندان در شهر ایذه و دو سال دور بودن از محل زندگی خود گردیده است.

پدر ایشان حدود هشت سال قبل مرحوم شده اند.

بنا به گفته مادر ایشان درگیری به خاطر جلوگیری از ورود فرد مهاجم به منزل در هنگامی رخ داده که دختر کوچکتر خانواده در خانه تنها بوده ودر همین هنگام برادر بزرگتر از راه رسیده وبا "چاقوی خود فرد مهاجم” و در حین درگیری ضریه ای به ایشان وارد نموده که موجب پارگی شریان دست وآسیب به عصب و بی حسی دست گردیده است.

به همین دلیل قاضی پرونده حکم سنگینی برای نامبرده صادر نموده است که در حال حاضر مبلغ دیه به ۳۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده که خانواده با پول کارگری که همگی به خیاطی مشغول هستند و همچنین حداکثر دریافت قرض و وام از نزدیکان و آشنایان توانسته اند مبلغی در حدود ۲۶ میلیون تومان ان را تامین نمایند و مابقی آن یعنی حدود ۱۴ میلیون تومان دیگر مورد نیاز است.

در حال حاضر اعضای خانواده در یک واحد ۵۰ متری با کمترین امکانات با ۸ میلیون پول پیش وماهیانه ۵۰۰ هزار تومان زندگی می کنند.

اگر مبلغ دیه تا چند روز آینده تهیه و به حساب اجرای احکام قوه قضاییه وازیز نگردد پسر بزرگ و نان اور اصلی خانواده به زندان می رود.

در صورتی که این مبلغ پرداخت گردد بقیه احکام صادره قابل تبدیل به جریمه نقدی بوده و نامبرده قادر خواهد بود به زندگیی عادی خود بازگردد.

تذکر مهم

در صورت عبور کمکها از سقف مورد نیاز صرف موارد بعدی خواهد شد