به گزارش پارس به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی عصر امروز در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه آیت‌الله بروجردی این شهرستان، اظهار کرد: در صورتی که تحصیلات دانشگاهی و فراگیری دروس پایه‌های علمی موجب اتصال به تقوا نشود، دانشجویان در مسیر زندگی خود به جایی نمی‎رسند.

وی با استناد به روایتی از امام رضا (ع) در این باره، تاکید کرد: افرادی که در این سفر بزرگ خود را به سلاح ایمان و تقوا تجهیز نکرده باشند، از زیانکاران هستند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: آموزش‏‌های ارائه شده در آموزش و پرورش و مراکز دانشگاهی به‌عبارتی فلج‌کننده است، چرا که این فرهنگ در بین نسل دانش‎آموز و دانشجو ایجاد نشده که همزمان و همگام با فراگیری علم و دانش، به دنبال حرفه‌آموزی باشند.

قرائتی خاطرنشان کرد: دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نباید تنها به مشاغل دولتی اکتفا کرده و در صورت دست نیافتن به آن وقت خود را در بیکاری و بطالت بگذرانند.

وی ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی، فردی و خانوادگی در این دیدگاه نادرست جستجو و عنوان کرد: بیکاری، بالا رفتن میانگین سن ازدواج و دیگر مشکلات جانبی نشات گرفته از این دیدگاه ناصحیح است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به رواج شبهه‌افکنی در دین و تلاش در راستای ایجاد انحراف در بین قشر جوان و گرایش به این سمت و سو، تصریح کرد: در این شرایط باید همواره خود را از دسترسی به اسلام‌شناس و تبیین اصول اسلام از منظر این‌گونه افراد محروم نکرد.

قرائتی اظهار کرد: یکی دیگر از نکات اصولی که جوانان باید همواره آن را از منظر دور ندارند، دیده شدن ضعف‎ها و نقاط قوت در کنار یکدیگر است تا از این طریق انسان مایوس و دلسرد و از حکمت ومشیت خداوند ناامید و بیمناک نشود.

وی با اشاره به اهمیت موضوع ازدواج در دین مبین اسلام و روایات ائمه معصومین(ع) افزود: بسیاری از موانع غیرضرور پیش‌روی ازدواج آسان باید برداشته شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با یادآوری سابقه فرهنگی و مذهبی دیرینه شهرستان بروجرد گفت: جوانان بروجرد باید در کنار افتخار به وجود آیت الله بروجردی(ره) از ظرفیت‌های موجود در این شهرستان به نحو بهینه بهره برده و از آنها در راه رشد و تعالی خود استفاده کنند.

قرائتی نقش نماز را در تجمیع کمالات بی‌بدیل برشمرد و خاطرنشان کرد: هیچ کمالی نیست، مگر آن که در نماز گنجانده شده باشد.

وی تاکید کرد: به پا داشتن نماز علاوه بر انجام فریضه دینی خاستگاه دوری از تکبر، نظم بخشی، اتحاد، عدالت، حضور در صحنه سیاسی، گواهی بر معاد، توحید، امتیازات معنوی و بسیاری دیگر از فضائل است.