به گزارش پارس به نقل از مهر، سردار حاجی‌محمد مهدیان‌نسب عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در مورد شناسایی و دستگیری عامل جنایت منطقه رکنی همدان اظهار کرد: قاتل، فردی ۳۵ ساله است که از قبل با پسر بزرگ خانواده دوست و آشنایی طولانی‌مدت داشت.

 

وی افزود: قاتل که به دلایل مختلفی با پسر بزرگ خانواده دچار اختلافات مالی شده بود و دو برگ چک سفیدامضا در دست وی داشته و نتوانسته بود آن را پس بگیرد با انگیزه سرقت آن، به خانه مقتولان مراجعه کرد.

فرمانده انتظامی همدان با اشاره به اینکه قاتل و پسر بزرگ خانواده در زمینه قاچاق عتیقه و حفاری غیر‌مجاز دست داشتند عنوان کرد: شراکتی که در مسائل مالی بین آنها بوده مهمترین انگیزه این قتل عام خانوادگی ارزیابی شده است.

وی با بیان اینکه قاتل با هدف قتل، به خانه مقتولان وارد نشده بود، گفت: در روز جنایت قاتل با همکاری دوستانش به محل حادثه مراجعه کرده و با تصور اینکه مادر و دختر به سفر رفته‌اند از دیوار به داخل خانه وارد می‌شود.

مهدیان‌نسب با اشاره اینکه نخستین قربانی وی دختر خانواده بود، گفت: در حین جست‌وجوی یافتن مدارکی که مورد اختلاف بوده، دختر خانواده بالای سر او حاضر می‌شود و به دلیل اینکه کسی متوجه حضور وی نشود با پتو دختر را خفه می‌کند.

وی ادامه داد: بعد از این اتفاق با مادر خانواده هم مواجه می‌شود که به ناچار وی را هم خفه کرده و هر دو مقتول را به سرویس بهداشتی منتقل می‌کند.

فرمانده انتظامی همدان با اشاره به اینکه قاتل، برای احتیاط، اسلحه‌‌ای را از یکی از استان‌های غربی تهیه کرده بود، افزود: بعد از حضور برادر بزرگتر درگیری ایجاد شده باعث می‌شود تا با استفاده از اسلحه، وی را با دو گلوله و بعد از مدتی برادر کوچکتر هم را با یک گلوله از پا درآورد و از محل قتل متواری شود.

وی یادآور شد: قاتل از روز اول، جزو مظنون‌های اصلی بوده و شناسایی شده بود اما به علت کامل نبودن مستندات روند پیگیری پرونده زمان‌بر شد که در نهایت بعد از چندین روز کار اطلاعاتی وی را دستگیر کردیم.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: در تحقیقات و بازپرسی‌ها از قاتل، وی چند نفر دیگر را هم معرفی کرد تا پلیس را گمراه کند اما این فرد در تحقیقات بعدی بخشی از اقدامات قتل را برعهده گرفت و بعد از اینکه همدستش را هم دستگیر کردیم، مشخص شد قاتل خود اوست.

وی عنوان کرد: با مشخص شدن عامل اصلی این جنایت و اعتراف، دیروز یکم اردیبهشت با حضور قاضی در صحنه جرم، نحوه حضور در محل و انجام قتل از تمام زوایا تشریح و بازسازی شد.