به گزارش پارس به نقل از مهر، مهندس علی اصغر احمدی به فلسفه تشکیل هلال احمر اشاره کرد و افزود: هلال احمر بر اساس اهداف و ماموریتی که در قانون و اساسنامه آمده، تشکیل یافته که برای ارتقاء عملکرد بایستی یک بازنگری داشته باشیم.

وی به بخش بندی کار در حوزه کلان جمعیت اشاره و اذعان کرد: در بخش امداد و نجات که می توان گفت شیرازه و شاکله اصلی جمعیت بر آن استوار شده است، اهداف بزرگی همچون کرامت انسان‌ها و کمک به همنوع  دنبال می شود که نمونه بارز و ادبی آن شعر معروف بنی آدم اعضای یکدیگرند، است.

احمدی با بیان اینکه بر اساس گفته بزرگان، حرمت انسان‌ها از حرمت کعبه هم بالاتر است، تصریح کرد: بنابراین نجات جان یک انسان به نجات جان تمامی انسان‌ها تعبیر شده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه مهمترین وظیفه ما در حوزه امداد و نجات کاهش هزینه های امداد و نجات است که در این خصوص بایستی به سمت کاهش خطر پذیری حرکت کنیم، اظهار کرد: بایستی در جانمایی طرح‌ها ضوابط امداد ونجات رعایت  و در امر نظارت بر ساخت و سازها  این موارد مد نظر قرار گیرد.

احمدی لزوم حفظ آمادگی، داشتن برنامه و آموزش نظام مند را عامل موفقیت دانست و افزود: ما در هلال احمر بر اساس برنامه، بودجه خواهیم داد و برای رسیدن از وضعیت موجود به نقطه مطلوب از نظام برنامه بهره‌مند خواهیم شد و آموزش‌های همگانی را در اولویت برنامه های کاری خود بر اساس وظایف ذاتی هلال احمر قرار خواهیم داد.

وی تصریح کرد: بایستی تمامی طرح‌های اجرایی هدف و خروجی قابل قبولی داشته باشد.