به گزارش پارس،نیکنام حسین‌پور مدیر کمیته رفاهی و هماهنگی نهادهای همکار بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با فارس پیرامون ثبت نام دانشجویان برای بن کارت‌های نمایشگاه کتاب اظهار داشت: از عصر روز گذشته ثبت نام بن کارت‌های دانشجویی نمایشگاه کتاب آغاز شده است.

وی ادامه داد: تاکنون نزدیک به 99 هزار نفر در سایت اختصاص یافته ثبت نام کرده‌اند اما 27 هزار نفر پولشان را نیز واریز کرده‌اند از این رو میزان واریز وجه مهم است و ثبت نام قطعی با واریز مبلغ به پایان می‌رسد.

به گفته مدیر کمیته رفاهی و هماهنگی نهادهای همکار بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ثبت نام با دانلود و بارگذاری کارت ملی و دانشجویی صورت می‌گیرد و پس از پایان مراحل ثبت نام، کد رهگیری داده می‌شود. با توجه به اینکه بانک صادرات بانک عامل نمایشگاه کتاب است، از این رو 3 هزار شعبه برای اعطای بن کارت‌ها در نظر گرفته شده است.

حسین پور با تاکید بر اینکه مهلت ثبت نام تا پنجم اردیبهشت ماه خواهد بود، گفت: 5 تا 13 اردیبهشت ماه موارد ثبت نام بررسی می شود و با توجه به تعطیلی 12 اردیبهشت (به مناسبت میلاد حضرت علی (ع))، از روز 13 اردیبهشت به مدت دو روز دانشجویان می‌توانند با در دست داشتن کارت دانشجویی و یا ملی به شعب بانک صادرات مراجعه کرده و بن کارت خود را تحویل بگیرند. البته دانشجویان در طول فعالیت نمایشگاه هم می‌توانند در محل نمایشگاه کتاب بن کارت‌های خود را تحویل بگیرند.

این مدیر وزارت ارشاد در پاسخ به اینکه برخی رسانه‌ها از مشارکت دانشگاه آزاد خبرداده‌اند، افزود: دانشگاه آزاد در مذاکرات اخیر خود با مسئولان وزارت ارشاد نسبت به ارائه یارانه حمایتی درخواست مشارکت داشت، اما تاکنون چنین موضوعی نهایی نشده و به جمع‌بندی نرسیده‌ایم. بر این اساس اعتبار بن‌کارت‌های دانشجویان دانشگاه آزاد تاکنون افزایش نیافته است.‌

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران برای هر دانشجو و طلبه 40 هزار تومان در نظر گرفته است که این مبلغ نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است. همچنین به مانند دوره‌ها گذشته، دانشجویان و طلاب متقاضی نیز 40 هزار تومان به حساب واریز می‌کنند و بن کارت الکترونیک 80 هزار تومانی دریافت می‌کنند.

دانشجویان باید از طریق سایت http://bon.tibf.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. ثبت نام جهت پرداخت پول و انتخاب شعبه دریافت کارت، از روز شنبه 29گذشته  فروردین ماه آغاز شد.