پايگاه خبري تحليلي «پارس»- دستور العمل های روشن بدین: 

عکاسی از خواهر و برادر مانند استفاده از تمام مهارت های ارتباطی پدر و مادر به طور یکجا هست. وقتی به کودکان دستورات لازم رو میدین، بسیار واضح با اون ها حرف بزنین و تنها یک دستور العمل در یک زمان به او بدین.به جای دادن دستورات پیچیده و خاص، سر خود را روی شونه ی فرزندتون بذارین و صورتتون رو به صورت او بچسبونین. دستورات ساده کمک میکنه که عکس هایی که دنبالشون هستین ایجاد بشه.

این موارد رو شامل بشه: 
عکاسی از خواهر و برادر زمانی که خودشون هم داخل عکس حضور داشته باشن بسیار شیرینه. بدون داشتن استرس شما میتونین روی تشویق اون ها برای تفریح و جنب و جوش تمرکز کنین. در حالی که اون ها در حال ماشین سواری هستن، و یا داخل وان حموم یا استخر خونگی هستن، از این فرصت استفاده کنین و تعدادی تصویر خوب و طبیعی تهیه کنین.

از حالت عکس برداری پیوسته استفاده کنین: 
اکثر دوربین ها حالت عکسبرداری پشت هم و پیوسته رو دارن. از اون استفاده کنین. لحظات شیرین بین خواهر و برادرها سریع اتفاق میفته. اون ها در اوج دوس داشتن میتونن در عرض چند دقیقه کارشون به دعوا باهم برسه. از حالت عکسبرداری پیوسته استفاده کنین که تمام لحظات بین اون ها رو ثبت کنین. بعده ها دوس دارین که همش اون عکس ها رو ببینین.

سرعت عکسبرداری رو بالا ببرین: 
برای جلوگیری از تاری عکس ها، سرعت عکس برداری رو بالاببرین. بسیاری از دوربین های دیجیتال، یک تنظیم اولیه برای سرعت شاتر دارن که کار شما رو آسون تر میکنه.

لبها رو غنچه کنن: 
من عاشق پرتره های بچه هام هستم. اما به همون اندازه، تصاویر، سند تعامل و واکنش های یک رابطه بین خواهر و بردار هاست. از بچه هاتون بخواین که برای عکس ها لب هاشون رو غنچه کنن و یا عمل ” بزن قَدِش” رو انجام بدن. از کودکانتون هنگامی در یک پیک نیک در پارک مشغول بازی و یا غذا دادن به هم هستن عکس بگیرین. درباره زندگی روزمره خود فکر کنین، و اینکه چگونه بچه ها با زندگی درگیر و مشغول هستن و از لحظه لحظه ی اون ها عکس بگیرین.
ehow