به گزارش پارس به نقل از فارس، رسول دیناروند در مراسم اهدای پنجمین دوره جایزه ملی مدیریت کیفیت گفت: همه مردم به داروخانه و آن هم به صورت چندین بار مراجعه می‌کنند و ماهانه تقریبا یک مرتبه به داروخانه‌ها مراجعه می‌کنند. بنابراین در حوزه خدمات غذا و دارو خدمت بهتر ما می‌تواند موثر و کیفیت خدمات را بهتر کند.

وی ادامه داد: رسیدن به کیفیت سخت است و تلاش حرفه‌ای و علمی نیاز دارد. این در حالی است که به مقوله کیفیت در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و در سیاست‌های کلان سلامت توجه شده و مردم نیز نسبت به این مقوله حساس شده‌اند.

دیناروند افزود: برای اینکه بتوانیم از یک کشور متکی به واردات به کشوری متکی به صادرات تبدیل شویم، باید بتوانیم کیفیت محصولات را ارتقا دهیم و این امر بدون توجه به استانداردها و نظارت میسر نیست.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: نتیجه ارتقای استانداردها ایجاد سازمان استاندارد نیست بلکه باید در حوزه‌هایی که محصولات مهم تولید می‌شود دستگاه تخصصی مربوطه نیز تقویت شود.

دیناروند گفت: اگر بخواهیم اقتصادی فکر کنیم، ۲۰ درصد صنعت به حوزه دارو بستگی دارد و اگر سلامت‌محور نگاه کنیم،می بینیم که این حوزه جزء اولویت‌های اول و دوم ما است.

وی تصریح کرد: همچنین زمانی که صادرات افزایش می‌یابد، اعتماد مردم به محصولات نیز بیشتر می‌شود به همین دلیل کیفیت محصول در افزایش صادرات اهمیت زیادی دارد.