به گزارش پارس به نقل از تسنیم، وزیر بهداشت با هشدار نسبت به غذاهای نامناسب که باعث بیماری می‌شود، گفت: بدون تردید طرح تحول سلامت در سال ۹۴ نیز اجرا خواهد شد.

سید حسن هاشمی در پنجمین مراسم جایزه ملی کیفیت غذا، دارو و بهداشت ایران، رقابت سالم را تنها عامل پیشرفت و توسعه عنوان کرد و اظهار داشت: در انتخاب افراد باید بر اساس شاخص، اندیشه، خردورزی و مدیریت عمل کرد و از میل و سلیقه‌های شخصی اجتناب کرد.

وزیر بهداشت بر حضور در عرصه‌های بین المللی تاکید کرد و گفت: حضور در عرصه بین المللی در دستیابی به ارتقای کیفیت محصولات نقش موثری دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه دارو وضعیت نسبتاً به حوزه‌های دیگر بهتر است، بر نظارت‌های بیشتر به منظور ارتقای سلامت مردم تاکید کرد.

هاشمی همچنین بر افزایش و تجهیز آزمایشگاه‌ها  به منظور تضمین ایمنی محصولات غذایی تاکید کرد.

وی با اشاره به ضرورت ارتقای تولیدات تجهیزات پزشکی در داخل افزود: در این حوزه بیشتر وارد کننده هستیم و سهم ما در تولید تجهیزات پزشکی کم است.

به گفته هاشمی، سهم خالص تولید کشور در حوزه تجهیزات پزشکی، 15 تا 20 درصد است.

وزیر بهداشت در ادامه ضمن اشاره به اجرای طرح تحول سلامت، گفت: بدون تردید طرح تحول سلامت در سال 94 نیز اجرا خواهد شد و دستگاه‌های ذیربط آماده اجرای حلقه‌های دیگر این طرح با موفقیت و کسب رضایت مردم هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره  به اینکه مصرف غذاهای نامناسب، غیر استاندارد و استفاده از تجهیزات نامناسب باعث ایجاد بیماری می‌شود، گفت: لازم است در حوزه غذا نظارت‌ها با همکاری مردم جامع تر شود تا باعث ارتقای سطح سلامت مردم شویم.

گفتنی است در این مراسم که با حضور وزاری بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان غذا و دارو و جمعی از اساتید و مدیران حوزه غذا و دارو برگزار شد، از تولیدکنندگان برتر محصولات غذایی، دارویی و بهداشتی تقدیر شد.