به گزارش پارس به نقل از ایسنا، دکترمیدری افزود: با هماهنگی‌های بین دستگاهی می‌توان بخشی از مشکلات معلولان را رفع کرد اما با این همه 50 درصد از نیاز معلولان در سال جاری تامین نخواهد شد.

وی اعلام کرد: از آن جایی که بسیاری از موسسات خیریه و داوطلبان خیر از نیازهای واقعی معلولان آگاهی ندارند در معاونت رفاه اجتماعی برنامه‌هایی جدید طراحی شده است که با هماهنگی بین دستگاه‌های حمایتی نظیرهلال احمرو سازمان بهزیستی کشور نیازهای این افراد در سال 94 پیگیری شود .

میدری خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد معلولان نیازمند از فقیرترین گروه های جامعه‌اند. دسته‌ای از آنان که درخانواده های نیازمند زندگی می کنند مجبورند برای تامین وسایل توانبخشی به سازمان بهزیستی مراجعه و از 17 گروه وسایلی که این سازمان دراختیار آنان قرار می دهد استفاده کنند.

وی افزود: این وسایل شامل دستگاه‌های درشت نما، برجسته نگار، عصای ویژه نابینایان است که هزینه‌های بسیارسنگینی بردوش خانواده‌ها می‌گذارد و به عنوان مثال باطری سمعک هزینه‌ای نزدیک به 50 هزار تومان درماه دارد .گرچه گذاشتن سمعک و کاشت حلزون اقدامی مثبت و ضروریست اما تامین هزینه‌های باطری برای این افراد هزینه های زیادی دارد که متاسفانه در سالهای گذشته و سال جاری بودجه لازم برای تامین این نیاز که جزء ضروریات و نیازهای اساسی است تامین نشده است.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: برای مثال سالانه بیش از یک میلیون و پانصد هزار باطری سمعک مورد نیازاست که در سال گذشته دراستان تهران تنها 60 درصد از این نیاز تامین شده است و از پنج هزار نیازمندی که برای دریافت سمعک مراجعه کرده‌اند تنها به کمتر از 15 درصد افراد سمعک داده شده است.

میدری گفت: برای حل این مشکلات هماهنگی‌های بین دستگاهی در سال جاری می‌تواند بخشی از این مشکلات را رفع کند اما با این همه 50 درصد از نیاز معلولان در سال جاری تامین نخواهد شد با این شرایط معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی با همکاری سازمان بهزیستی کشور برنامه‌های مهم رسیدگی به نیازهای معلولان را در سال جاری طراحی کرده است و جزئیات آن به زودی اعلام می‌شود.