به گزارش پارس به نقل از پایگاه خبری پلیس سیستان و بلوچستان، حسین رحیمی در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه تعدادی از اشرار و قاچاقچیان مسلح با استفاده از چند دستگاه خودرو تویوتا و با استفاده از سلاح‌های سبک و نیمه سنگین قصد جابه جایی مقادیر قابل توجهی مواد مخدر در ارتفاعات صعب‌العبور شهرستان ایرانشهر را دارند، ماموران بررسی موضوع را به طور گسترده آغاز کردند.

وی افزود: مأموران انتظامی شهرستان ایرانشهر پس از چند هفته اقدامات شبانه‌روزی و با اشرافیت اطلاعاتی، شب گذشته تعداد 3 دستگاه خودرو تویوتا و یک دستگاه سواری پژو متعلق به اعضای این باند را در محور "ایرانشهر –بمپور" شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: مأموران خودروهای حامل مواد مخدر را به طور نامحسوس تحت نظر قرار داده که قاچاقچیان به محض مشاهده ماموران با تیراندازی به سوی پلیس، به سمت کوه‌ها و تپه‌های همجوار تغییر مسیر داده و قصد فرار از محل را داشتند.

رحیمی با اشاره به درگیری مسلحانه قاچاقچیان با ماموران انتظامی گفت: پس از مدتی درگیری مسلحانه، سوداگران مرگ با توجه به آتش شدید پلیس و تنگ شدن عرصه بر خود، با آتش زدن خودروهای حامل مواد مخدر قصد فرار از محل را داشتند.

وی افزود: در این عملیات با اقدام به موقع ماموران، ضمن دستگیری 3 تن از قاچاقچیان مسلح با استفاده از کپسول‌های آتش نشانی آتش خاموش شد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مأموران در بازرسی دقیق از چهار خودرو توقیفی از این باند یک تن و 828 کیلوگرم تریاک را به همراه یک قبضه آرپی‌جی، دو قبضه تیربار گرینف و صد گلوله جنگی را کشف کردند.

رحیمی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با اشرافیت اطلاعاتی و استفاده از ظرفیت و توان موجود در تمام اقشار اجتماعی به ویژه ریش‌سفیدان اجازه نخواهد داد افراد سودجو و فرصت‌طلب به اهداف پلید خود دست پیدا کنند و در هیچ نقطه‌ای از این استان پهناور احساس امنیت کنند.