به گزارش پارس به نقل از ایسنا ، علی ربیعی در مراسم بزرگداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد:‌ وزارت کار یک وزارتخانه تاثیرگذار در حوزه زنان است و کار بزرگی که باید در این وزارتخانه صورت بگیرد این است که بنیان‌های درستی برای سیاست گذاری‌های معطوف به جنسیت انجام بدهیم.

وی زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی را یکی از چالش‌های موجود ذکر کرد و گفت: سن زنان سرپرست خانوار پایین آمده و نرخ بیکاری زنان دو برابر مردان شده که این امر ضرورت برنامه ریزی شایسته در این زمینه را می طلبد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به عدم استقبال کارفرمایان از زنان متاهل و گرایش به استخدام زنان مجرد اظهار کرد: متاسفانه امروز کار زنان به سمت فصلی شدن رفته و اشتغال زنان در بخش‌های خدماتی افزایش یافته است. از این رو درصدد هستیم تا سیاست هایی شایسته و تاثیرگذار در جهت بالا بردن جایگاه زنان ایرانی اتخاذ کنیم.

در ادامه این مراسم سیدحسن هفده تن - معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی - گفت:‌ ایجاد تعادل بین کار و زندگی یکی از ابزارهایی است که تعادل روحی در جامعه ایجاد می کند و این امر جز به سرانگشت تدبیر زنان ایرانی که نقش محوری در خانواده دارند میسر نمی شود.

وی هدف از کار را ایجاد یک زندگی بهتر و با کیفیت بیشتر دانست و گفت: تحقق این امر نیازمند برقراری تعادل بین کار و زندگی است.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر لزوم کاهش نرخ بیکاری در کشور اظهار کرد: بخش اعظمی از GDP کشور مستلزم حضور اثربخش و پررنگ زنان ایرانی است از این رو نرخ مشارکت زنان در بخش های اقتصادی باید به گونه ای بالا برود که به ایجاد تعادل منجر شود.

وحیده نگین - مشاور امور زنان و خانواده وزارت کار - نیز در این مراسم با بیان این‌که نگاه وزارت کار به زنان سرپرست خانوار، آسیب دیده، کارگر و تعاون گر نگاه ویژه ای است ابراز امیدواری کرد: برنامه ها و طرح‌های پیش بینی شده در وزارت کار به بهبود کیفیت زندگی و رفع مشکلات مربوط به حوزه زنان بینجامد.