پايگاه خبري تحليلي «پارس»- هواپیمای ایرباس۳۰۰B۴‌ شرکت مسافربری قشم ایر، در فرودگاه آتاتورک استانبول ترکیه دچار حادثه شد اما این رویداد، تلفات یا خساراتی بر جای نگذاشت.
 
به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس» به نقل از پایگاه اینترنتی آوییشن هرالد، شب گذشته هواپیمای ایرباس300B4 شرکت مسافربری قشم ایر، که قصد بلند شدن از فرودگاه آتاتورک استانبول ترکیه، به مقصد فرودگاه امام خمینی (ره) را داشت ،دچار حادثه شد.

بر اساس این گزارش ؛ به هنگام سرعت گرفتن هواپیما برای بلند شدن ، صدای مهیبی از موتور سمت راست آن بلند شد و قسمتهایی از موتور هواپیما روی باند پرواز افتاد.

پس از وقوع این حادثه، کادر پروازی، پرواز را لغو کردند و هواپیما در حالی که باد تایرهای اصلی سمت راستش خالی شده بود، توقف کرد.

با متوقف شدن هواپیما، مسافران بر روی باند پرواز از هواپیما پیاده شده و به ترمینال فرودگاه منتقل شدند.

برخی روزنامه های ترکیه ای هم نوشتند: موتور سمت راست هواپیمای قشم ایر ایران از نوع ایرباس 300B4 هنگام افزایش سرعت برای برخاستن از فرودگاه آتاتورک منفجر و همچنان که قطعات آن در باند پراکنده شد چرخ های هواپیما نیز غیرقابل استفاده شد.

خلبان هواپیما توانست به موقع این هواپیما را متوقف کند و این در حالی بود که شعله های آتش به سرعت موتور آن را دربرگرفته بود.

حادثه تلفات نداشته است و مسافران هواپیما سوار یک هواپیمای دیگر شدند و به سمت تهران حرکت کردند.

هواپیمایی قشم ایر:حادثه ای رخ نداده است
از سوی دیگر، معاون عملیات شرکت هواپیمایی قشم ایر امروز جمعه گفت: در فرودگاه استانبول ترکیه هیچگونه حادثه ای برای هواپیمای قشم ایر اتفاق نیفتاده است.

محسن عروجی در مصاحبه تلفنی با خبرگزاری صدا و سیما افزود: موضوعی که خبرگزاری ها از آن به عنوان حادثه یاد کردند مربوط به چهار تا پنج روز پیش است و روی باند پرواز هنگامی که خلبان متوجه شد شیئی به موتور هواپیما وارد شده است از پرواز خودداری کرد.

وی گفت: هیچ گونه حادثه ای برای هواپیمای قشم ایر در فرودگاه های ترکیه رخ نداده است و آنچه از آن به عنوان حادثه یاد می کنند ورود تکه لاستیکی در باند فرودگاه به درون موتور هواپیما بوده است که خلبان به موقع متوجه شده و هواپیما را خاموش می کند.

عروجی افزود: درهواپیمایی از این گونه موارد به عنوان حادثه یاد نمی کنند.