به گزارش پارس به نقل از ایسنا، پگاه آهنگرانی از جمله این بازیگران است که با فیلم «گربه آوازه خوان» به سینما آمد و با «دختری با کفش‌های کتانی» به‌عنوان یک بازیگر نوجوان معرفی شد. البته منیژه حکمت تهیه کننده و کارگردان سینما تاثیرش را در ورود دخترش به سینما کمرنگ می‌داند اما قطعا زمینه آشنایی رسول صدرعاملی با بازیگر نوجوان فیلمش بوده است.

«زندان زنان»، «مکس»، «سه زن»، «آتش سبز»، «ورود آقایان ممنوع»، «راه آبی ابریشم» و «دربند» دیگر فیلم‌های مطرح این بازیگر هستند که با «دربند» موفق به دریافت سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر شد، جایزه‌ایی که یک بار برای «زادبوم» کاندید دریافت آن شده بود.
غزل شاکری هم فرزند فرشته طائرپور تهیه کننده سینماست که با فیلم «ماهی» وارد دنیای بازیگری شده است و در ادامه در فیلم‌هایی چون «گلنار» و «وقتی همه خواب بودند» بازی کرده است.
بازی این بازیگر در «آینه های روبرو» مورد توجه قرار گرفت و علاوه بر دریافت دیپلم افتخار از جشنواره فیلم فجر، موفق به جوایز دیگری از جشنواره‌های داخلی و خارجی شد.
باران کوثری با نقش آفرینی در فیلم‌های مادرش رخشان بنی اعتماد وارد سینما شد.
این بازیگر کارش را با فیلم «نرگس» آغاز کرد و در ادامه در«بهترین بابای دنیا»، «روسری آبی»، «بانوی اردیبهشت» و «زیر پوست شهر» مقابل‌دوربین رفت.
اصغر فرهادی در «رقص در غبار» نقش اصلی فیلمش را به او داد و این روند در فیلم‌های «برگ برنده»، «گیلانه»، «خوابگاه دختران» و «تقاطع» ادامه پیدا کرد.
باران کوثری برای فیلم «روز سوم» و «خون بازی» سیمرغ بلورین دریافت کرد و برای «حیران» هم کاندید شد و در دوره اخیر جشنواره فیلم فجر هم بار دیگر با «کوچه بی نام» موفق به دریافت سیمرغ شد.
«دایره زنگی»، «شب واقعه»، «پستچی سه بار در نمی‌زند»، «هیچ»، «لطفاً مزاحم نشوید»، «اسب حیوان نجیبی است»، «من مادر هستم» و «بغض» دیگر فیلم‌های مطرح این بازیگر هستند.
ثریا قاسمی دختر زنده یاد حمیده خیرآبادی، افسانه چهره آزاد نوه زنده یاد افسانه چهره آزاد و ماه چهره خلیلی نوه زنده یاد پروین سلیمانی به عنوان یادگارانی از مادر و مادربزرگشان در سینما و تلویزیون مشغول به فعالیت بازیگری هستند.