به گزارش پارس، عطاالله سلطانی‌ صبور در گفت‌وگو با مهر درباره لایحه رتبه بندی معلمان اظهار کرد: نمایندگان مجلس از محتوای لایحه رتبه بندی معلمان هیچ اطلاعی ندارند.

وی افزود: کلیات طرح در کمیسیون اجتماعی هیئت دولت به تصویب رسیده و تاکنون به مجلس شورای اسلامی ارسال نشده است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: هفته آینده جلسه مشترکی با مسئولان وزارت آموزش و پرورش در مجلس خواهیم داشت تا توضیحاتی درباره جزییات محتوای لایحه رتبه بندی دریافت کنیم.
وی درباره استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیز گفت: مسئله توافق هسته ای این روزها بر مسائل دیگر غلبه دارد و هنوز بحث استیضاح در مجلس مطرح نشده است. البته امضاهایی که در ماه های گذشته برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش جمع آوری شده است، در جای خود باقیست.
هیئت وزیران در اسفند ۹۳ با رتبه‌ بندی معلمان موافقت کرد که بر اساس این مصوبه، مشمولان طرح طبقه‌ بندی معلمان شامل آموزگاران، دبیران، هنرآموزان، مربیان امور تربیتی، مشاوران، مراقبان سلامت، مدیران و معاونان مدارس و مجتمع‌های آموزشی و تربیتی براساس ضوابطی که به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، رتبه‌ بندی حرفه‌ای می‌شوند.
مشمولانی که بر اساس ضوابط مصوب در یکی از رتبه‌ها قرار می‌گیرند، به ترتیب از ۱۵، ۲۵، ۳۵ و ۵۰ درصد افزایش امتیاز حق شغل از مهر ماه سال ۱۳۹۴ برخوردار خواهند شد.