به گزارش پارس به نقل از ایسنا، این تعداد مسافر طی ۶۸۸ هزار و ۶۱۱ سفر به وسیله ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای جابه‌جا شدند که از مجموع مسافران جابه‌جا شده تعداد ۴ میلیون و ۸۸۹ هزار و ۱۴۰ نفر معادل ۵۸ درصد با اتوبوس، تعداد یک میلیون و ۹۸۰ هزار و ۵۷۹ نفر معادل ۲۴ درصد با مینی‌بوس و میدل‌باس و تعداد یک میلیون و ۴۸۰ هزار و ۸۹۰ نفر معادل ۱۸ درصد با سواری کرایه جابه‌جا شدند.
 
براساس اعلام سازمان حمل و نقل و راهداری، در بخش حمل و نقل بین‌المللی نیز در مدت یاد شده در مجموع ۷۵۸ هزار و ۵۸۷ نفر از ۲۳ پایانه‌ مرزی زمینی تردد کرده‌اند که از این تعداد ۴۸۷ هزار و ۲۵۸ نفر معادل ۶۴ درصد ایرانی و ۲۷۱ هزار و ۳۲۹ نفر معادل ۳۶ درصد اتباع خارجی بوده‌اند.
 
این گزارش حاکی است پرترددترین پایانه‌های مرزی در ایام سفرهای نوروزی به ترتیب مرز مهران، بازرگان، باشماق، تمرچین و بیله‌سوار بوده است و همچنین پرترددترین استان‌های کشور براساس نرخ تردد به ترتیب استان‌های البرز، تهران، مازندران، گیلان و قزوین بوده است.
 
در طی اجرای طرح نوروزی یک میلیون فرم نظرسنجی در بین مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی توزیع و جمع‌آوری شد تا ضمن احترام به نقطه‌نظرات هموطنان در جهت انجام درخواست‌های آنان از طریق شرکت‌های حمل و نقل مسافری در آینده اقدام شایسته صورت گیرد.