به گزارش پارس به نقل از ایسنا، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت آب و هوای کشور را تشریح کرد.


احد وظیفه با اشاره به نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امروز گفت: تصاویر دریافتی از ماهواره پوشش ابر را در برخی نقاط سواحل دریای خزر و شمال شرق نشان می دهد و احتمال بارشهای پراکنده و خفیف طی امروز در این نواحی دور از انتظار نخواهد بود.

وی ادامه داد: از اواخر وقت سه شنبه امواج ناپایدار تراز میانی از سمت جنوب غرب وارد کشور شده و در روز چهارشنبه بارشهای پراکنده در برخی نقاط استانهای واقع در زاگرس مرکزی و جنوبی و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی پیش بینی می‌شود. همچنبن در روز پنجشنبه این وضعیت در برخی نقاط شمال شرق و شرق رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با بیان این که خلیج فارس نیز امروز به سبب وزش باد مواج خواهد بود، افزود: از لحاظ دمایی از روز سه شنبه تا پایان هفته روند افزایش دما در غالب مناطق کشور به ویژه سواحل شمالی پیش بینی می شود.همچنین از اواخر وقت سه شنبه و روز چهارشنبه وزش باد نسبتا شدید جنوبی در برخی نقاط استانهای گیلان، اردبیل و قزوین رخ خواهد داد.

به گفته وظیفه، فردا استان اردبیل با همدان 1 درجه سانتیگراد بالای صفر، سردترین و استان هرمزگان با بیشینه دما 33 درجه سانتیگراد بالای صفر، گرم‌ترین استان کشور خواهد بود.

وی درباره وضعیت جوی استان تهران نیز اظهار کرد: آسمان پایتخت برای فردا کمی ابری گاهی وزش باد با حداقل و حداکثر دمای 13 و 24 درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود. همچنین در روزسه‌شنبه آسمان تهران کمی ابری همراه با وزش باد در پاره‌ای نقاط افزایش ابر در شهرهای شرقی با بارش پراکنده با دمای حداقل و حداکثر 15 و 26 درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود.