به گزارش پارس به نقل از ایسنا، ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به منظور جلوگیری از بروز هرگونه مشکل برای بازگشت مسافران و هموطنان، توصیه‌هایی را اعلام کرد که از آن جمله این است: بازگشت از سفر را به پایان هفته موکول نکنید.


متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:

- به هموطنان عزیز توصیه می شود به جای انتخاب بعد از ظهر روز جمعه ترجیحاً روزهای چهارشنبه و پنج­شنبه را برای بازگشت از سفر در نظر بگیرند و در صورت امکان تمدید سفر، بازگشت خود را به روزهای بعد از ایام پایانی هفته اول نوروز موکول کنند.

- با توجه به ورود سامانه بارشی جدید به کشور که از روز چهارشنبه از غرب کشور به تدریج تمام مناطق ایران را تحت تاثیر قرار خواهد داد به هموطنان گرامی پیشنهاد می شود پیش از بازگشت، از طریق سامانه مرکز مدیریت راه های سازمان راهداری و حمل و نقل به شماره 141 از وضعیت تردد در جاده های کشور و از طریق سامانه 134 از شرایط آب و هوایی مبدا مورد نظر اطلاعات لازم را کسب و سپس برای بازگشت خود برنامه ریزی کنید.

- با توجه به احتمال بروز ترافیک جاده ای مدت در برخی مسیرهای پرتردد پیشنهاد می شود قبل از ورود به جاده نسبت به کنترل میزان بنزین خودرو و سایر معاینات فنی اقدام کنند تا در طول جاده ها با مشکل اتمام سوخت خودرو و یا نقص فنی مواجه نشوند.