به گزارش پارس، مسعود عظیمی مشاور تحصیلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، برای بهبود عملکرد داوطلبان دراین ایام بیان کرد: داوطلبان برای مطالعه در این ایام بهتر است در جمع و گروه همسالان خود باشند که استفاده از کتابخانه‌ها و اردوهای نوروزی توصیه می‌شود و بدین طریق انگیزه و حس رقابتی بیشتری در داوطلبان ایجاد می‌شود.

وی درباره‌ی روز و زمان‌های مطالعه افزود: بهترین زمان مطالعه از حدود ساعت ۷:۳۰ صبح تا حدود ۸ الی ۹ شب است و بعد از این مدت به استراحت بپردازند.

مسعود عظیمی تأکید کرد: اولین روز تعطیلات را حتماً به استراحت و دید و بازدید بپردازد و از روز دوم تا ششم به مطالعه دروس پرداخته و روز هفتم به ارزیابی مطالعات انجام گرفته، بپردازید و از روز بعد مجدداً مطالعه را آغاز کنید و در آخرین روز تعطیلات به ارزیابی مطالعات انجام گرفته بپردازید و روز سیزدهم به تفریح و حضور در جمع خانوادگی بپردازید.

مشاوره تحصیلی درباره مدیریت استرس در این دوران گفت: سپری شدن دوران ۱۰ روزه تعطیلات بدون داشتن استرس و افکار منفی تأثیر بسیار مهمی در ارتقای عملکرد داوطلبان دارد حتی داوطلبانی که به طور جدی شروع به مطالعه نکردند و با مدیریت استرس خود و تمرکز بر افکار مثبت و برنامه ریزی، وضعیت خود را ارتقا می‌دهند.

وی افزود: استفاده از عبارات انگیزشی و تفکر مثبت تاثیر بسزایی در روند مطالعه داوطلبان دارد، بهتر است داوطلبان قبل از شروع به فعالیت از برنامه‌ها ازعبارات انگیزشی بهره ببرند و سپس فرآیند مطالعه را آغاز کنند.

مسعود عظمی مشاور تحصیلی در خصوص توصیه‌های تغذیه‌ای این ایام بیان کرد: در ابتدای صبح ورزش کنند و سپس صبحانه میل نمایند برای وعده ناهار، غذای سبک مصرف کنند چرا که اوج کاری داوطلبان بعد از این ساعات است و در وعده شام، از غذای سبک استفاده شود تا صبح راحت‌تر از خواب بیدار شوند. استفاده از دمنوش‌های گیاهی مانند گل گاو زبان را جایگزین نوشیدنی‌هایی مانند چای و قهوه کنند.

وی در پایان در خصوص نقش والدین و اطرافیان بر داوطلبان در این دوران افزود: خانواده‌ها از عوامل اصلی ایجاد انگیزه در داوطلبان هستند و بهتر است والدین داوطلبان را در جمعی که خود داوطلب مایل است قرار ندهند و از به کار بردن عبارت تاکیدی مبنی بر پر اهمیت بودن کنکور بپرهیزند چون باعث افزایش نگرانی و استرس در داوطلبان می شود و والدین فرزندانشان را برای شرکت در مهمانی‌ها و مسافرت تحت فشار قرار ندهند.