به گزارش پارس به نقل از الف، بی بی سی،‌ در ساعت نخست این حادثه، صالح محمد، فرمانده یکی از حوزه‌ای امنیتی پایتخت افغانستان گفت: "این حادثه زمانی روی داد که یک زن، نسخه‌ای از قرآن را به آتش کشید و ده‌ها تن از رهگذران با سنگ و چوب به او حمله کردند و او را کشتند." او گفت که پلیس در محل نتوانسته مانع اقدام مردان خشمگین شود.

چند ساعت بعدتر، صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله افغانستان گفت که مقام‌های امنیتی هنوز دقیقا نمی‌دانند چه چیزی باعث کشته شدن این زن شد.

این حادثه عصر پنجشنبه ۲۸ اسفند در نزدیکی مسجد شاه دوشمشیره در مرکز کابل روی داده است.

تلویزیون‌های خصوصی در کابل تصاویری از جسد سوزانده شده این زن را منتشر کرده‌اند.

فیلم هایی از جریان ضرب و شتم و سپس سوزاندن جسد این زن در شبکه‌های اجتماعی به ویژه فیسبوک به شکل گسترده‌ای همرسانی شد. در فیلم ها دیده می‌شود که پلیس کاری انجام نمی‌دهد.

یکی از شاهدان عینی که در محل حادثه حضور داشته گفت: "آنها (مردم) او را مورد ضرب و شتم قرار دادند و کشتند بعد جسدش را به رودخانه (بستر خشک رودخانه) انداختند و سوزاندند. آتشنشان‌ها بعدا آمدند و آتش را خاموش کردند و جسدش را بردند".

تلویزیون طلوع به نقل از خانواده زن کشته شده گفته که نامش فرخنده است و در ۱۶ سال گذشته مشکل روانی داشته است. خانواده این زن به تلویزیون طلوع گفته اند که او قصد سوزاندن قرآن را نداشت.

شمار زیادی از کاربران افغان این حادثه را محکوم کرده اند.

جزئیات دقیق ماجرا هنوز مشخص نشده و پلیس می‌گوید تحقیقات در این مورد آغاز شده است.