به گزارش پارس،حجت‌الاسلام مهدی احمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم،به تبیین برنامه‌های نوروزی آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) پرداخت و اظهار کرد: مراکز پاسخگویی به مسائل شرعی در آستان مقدس حضرت معصومه (س) طی ایام نوروز فعال بوده که در این راستا پنج غرفه در اطراف حرم در نظر گرفته شده تا به مسائل شرعی مردم پاسخگو باشد.

وی در با اشاره به برگزاری مسابقه میان زائران در ایام نوروز تصریح کرد: هشت نوع مسابقه از سوی آستان مقدس حضرت معصومه (س) میان زائران انجام می‌شود و مسابقه پرسمان حضرت زهرا(س)، چرا با حجاب شده‌ام، گنج‌یابی عمومی ویژه کودکان و طرح ملی انس با ثقلین از جمله مسابقاتی است که در این ایام برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه(س) از فعالیت مرکز مشاوره دینی و تربیتی در صحن صاحب الزمان (عج) خبر داد و گفت: این مرکز صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ ویژه خواهران و عصر‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ ویژه برادران دایر است که زائران و مجاوران می‌توانند با مراجعه به این مرکز شبهات شرعی و دینی خود را برطرف کنند.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود از تور حرم‌گردی عمومی در ایام عید خبر داد و گفت: بخش‌های گوناگون حرم حضرت معصومه (س) که شامل صحن‌ها و عالمان مدفون در حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) می‌شود مورد بازدید قرار گرفته و توسط راوی نکات مربوط به هر بخش بیان خواهد شد.

وی اضافه کرد: از اول تا ۱۵ فروردین سال ۹۴ کارگاه‌های گوناگونی با موضوع ازدواج آسان، حجاب و عفاف، نماز و آسیب‌های ماهواره‌ای در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در پایان از ایجاد دفتر مشاوره وقف و نذر در صحن امام رضا(ع) خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه وقف و نذر از مواردی است که در جامعه همیشه وجود دارد، این دفتر ایجاد شده تا در تمام مسائل مورد نیاز پاسخگوی زائران و مجاوران باشد.