به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، صدراله کمالوند متخصص تغذیه و رژیم درمانی تصریح کرد: نگهداری‌ صحیح نان موضوعی بسیار مهم است که آگاهی از آن برای حفظ سلامتی و تندرستی مهم بوده و عدم توجه به آن عوارض زیادی به همراه دارد.

وی تاکید کرد:متاسفانه در اغلب موارد نگهداری نان با روش‌های نادرست صورت می‌گیرد که این موضوع عامل مهم بروز بیماری به ویژه  ابتلا به بیماری‌های مرتبط با دستگاه گوارشی است.

 کمالوند گفت: چیدن نان‌های داغ بر روی هم عادتی نادرست است که کپک زدگی‌نان را تسریع، فساد پذیری را تسهیل و ضایعات نان را تشدید می‌کند و در نتیجه مصرف نان با گذشت چند ساعت از خرید آن، ممکن است موجب بروز مشکل شود .

وی با بیان اینکه نان در یخچال بیات شدن آن را تسریع می‌کند، افزود: بهتر است نان به ویژه هنگامی که خریداری می‌شود،‌ابتدا سرد شده و سپس در یک سفره پارچه‌ای یا پلاستیکی‌ حمل و نگهداری شود.

 کمالوند یاد آور شد: قبل از سرد شدن کامل، نان را نباید دسته کرده و پس از اینکه نان سرد شده، آن را باید در سفره در بسته نگهداری کرد.

وی با اشاره به اینکه باید از خرید نان بیش از مقدار مورد نیاز نگهداری طولانی مدت نان پرهیز کرد، در صورتیکه اصول صحیح نگهداری‌ نان رعایت نشود، در آن صورت فرد ممکن است در معرض بیماری‌ها و نارسایی‌های گوارشی خفیف تا شدید و حتی بروز مشکل در سایر اندام‌ها و بافت‌ها قرار بگیرد.