به گزارش پارس به نقل از تسنیم،سردار اسکندر مومنی صبح امروز با توجه به آغاز طرح نوروزی سال 94 از 25 اسفندماه امسال تا 15 فروردین‌ماه سال 94 اظهار داشت: تجربیات سال گذشته نشان داده که روزهای 29 اسفند امسال و اول فروردین‌ پرترددترین و پرحادثه‌ترین روزهای طرح نوروزی هستند. همچنین روزهای هفتم و هشتم و پس از آن 12 و 13 فروردین‌ماه روزهای پرتردد و پرحادثه‌ای هستند، از این رو از هموطنان تقاضا داریم تا با توجه به این موضوع، سفرهای خود را مدیریت کرده و با رعایت قانون سفر خوبی را برای خود و خانواده‌شان رقم بزنند.
 
وی ادامه داد: در طرح نوروزی سال 94، 50 هزار نفر از ماموران پلیس راهور تا پایان این طرح در قالب تیم‌های پیاده و سواره در تمام جاده‌ها مستقر هستند و برای سفر هموطنان‌مان در تلاش‌اند.
 
رئیس پلیس راهور با هشدار به رانندگان در خصوص پرهیز از رانندگی در حالت خواب‌آلوده گفت: متاسفانه آمار تصادفات نوروزی نشان می‌دهد که 41 درصد از تصادفات به صورت برخورد دو خودرو نبوده و به دلیل واژگونی حاصل از خواب‌آلودگی و خستگی رخ می‌دهد. همچنین سرعت و سبقت غیرمجاز پس از خواب‌آلودگی علت دیگر تصادفات رانندگی این ایام است.
 
سردار مومنی با تاکید بر اینکه پلیس به دقت 2 تخلف سرعت و سبقت غیرمجاز را در تمام جاده‌های کشور رصد می‌کند، افزود: ما به صورت کامل مراقبت‌های خود را در خصوص سرعت و سبقت غیرمجاز از طریق دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف و همچنین گشتی‌های خود در تمامی جاده‌های کشور به عمل می‌آوریم.
 
وی همچنین با هشدار به رانندگان حادثه‌ساز خاطرنشان کرد: امسال و در آستانه تعطیلات نوروزی گواهینامه دو هزار و 43 نفر راننده پرخطر و حادثه‌ساز توقیف شد و 5 هزار نفر دیگر نیز که نمره منفی 25 را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند در آستانه توقیف گواهینامه خود قرار دارند.
 
* هشدار پلیس به رانندگان اتوبوس‌های مسافربری
 
رئیس پلیس راهور با اشاره به فعال بودن سامانه کنترلی 110120 ناوگان حمل و نقل عمومی در تعطیلات نوروزی گفت: سامانه کنترلی 110120 برای رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی همچنان فعال است و مسافران اتوبوس‌های مسافربری می‌توانند هرگونه تخلف رانندگان اتوبوس‌ها را از طریق این سامانه به اطلاع پلیس برساند.
 
سردار مومنی با هشدار اتوبوس‌های مسافرتی خاطرنشان کرد: رانندگان اتوبوس‌های مسافرتی باید توجه داشته باشند که هرگونه تصادف در ناوگان حمل و نقل عمومی باعث ابطال کارت تردد رانندگان شده و از این رو بایست نسبت به بروز هرگونه تصادف حتی تصادف خسارتی هوشیار باشند.
 
وی در پایان یبمه‌نامه، معاینه فنی، گواهینامه رانندگی و کارت خودرو 4 مدرکی دانست که همواره باید همراه رانندگان باشد و در غیر این صورت پلیس از ادامه سفر آنها ممانعت به عمل خواهد آورد.