اگر جز ۷۰۰ هزار نفر کاربران ماهانه واتس‌اپ هستید، و امنیت و حفظ حریم خصوصی برای شما مهم است، تنظیمات زیر را برای حفظ حریم خصوصی خود اعمال کنید.

  ۱. اگر تمایلی ندارید عکس‌ها و ویدیو‌هایی که در واتس‌اپ دریافت می‌کنید به طور اتوماتیک در دستگاه شما ذخیره شود و حافظه دستگاه شما را اشغال کند، وارد تنظیمات واتس‌اپ شوید (Settings)، به قسمت "Chat Settings" بروید و گزینه "Save Incoming media" را غیرفعال کنید. 

 ۲. پنهان کردن پیش‌نمایش مسیج‌ها: واتس‌اپ به وسیله نوتیفیکیشن پیش نمایش مسیج‌ها را نمایش می‌دهد، که این کار واتس‌اپ برای بعضی از کاربرانش خوشایند نیست، برای غیرفعال کردن این نمایش، وارد تنظیمات واتس‌اپ شوید (Settings)، به قسمت  "Notifications" بروید و گزینه "Show Preview" را غیرفعال کنید. 

۳. موقعیت مکانی خود را در واتس‌اپ غیرفعال کنید: واتس‌اپ این امکان را به شما می‌دهد که در هنگام ارسال پیام،  موقعیت مکانی خود را هم ارسال کنید. ما به شما توصیه می‌کنیم برای حفظ حریم خصوصی خود از ارسال موقعیت مکانی خود خودداری کنید. در پنجره چت، اگر روی آیکون فلش بزنید، این ویژگی را فعال کرده‌اید، اما اگر این کار‌ را نکنید، مکان شما برای کسی ارسال نمی‌شود.

 ۴. "Last Seen" را غیرفعال کنید: در واتس‌اپ این امکان وجود دارد که وضعیت "Last Seen" برای دوستانتان نمایش داده می‌شود. برای غیرفعال کردن این ویژگی، وارد تنظیمات واتس‌اپ شوید (Settings)، به قسمت "Privacy" بروید، و در قسمت "Last Seen" شما می‌توانید انتخاب کنید که همه آخرین زمان استفاده شما را ببینید، یا فقط دوستان شما و یا  با انتخاب گزینه "Nobody" می‌توانید به کسی اجازه ندهید که آخرین زمان استفاده شما از واتس‌اپ را ببینید.

 ۵. بک‌آپ: واتس‌اپ می‌تواند از تمام چت‌های شما به صورت اتوماتیک به صورت هفتگی، ماهانه، و یا روزانه بک‌آپ بگیرد. وارد تنظیمات واتس‌اپ شوید (Settings)، به قسمت "Chat Settings" بروید، وارد بخش "Chat Backup" شوید و "Auto Backup" را انتخاب کنید، حالا چهار گزینه دارید که می‌توانید این ویژگی را غیرفعال کنید، درغیر این صورت برای گرفتن نسخه پشتیبانی از چت‌هایتان گزینه مورد نظر را انتخاب کنید.  

منبع : مش‌ابل