پايگاه خبري تحليلي «پارس»- تجسم كنيد شما به تنهائي در حال رانندگي و یا تنها در منزل هستيد،
ناگهان دردي در قفسه سينه شما شروع مي شود و بازو و فك پائين شما را هم فراميگيرد.شما فقط چند كيلومتر از نزديكترين بيمارستان دور هستيد و متاسفانه نميدانيد آيا ميتوانيد خود را در اين فاصله سالم به بيمارستان برسانيد یا نه ...چه بايد كرد ؟؟؟

بيشتر افراد زماني دچار حملات قلبي مي شوند كه تنها هستنند، بدون هيچ كمكي .فردي كه دچار حمله شده احساس از حال رفتگي مي كند و تا از دست دادن هوشياريش تنها 10 ثانيه فاصله دارد بله درست است تنها 10 ثانیه..چه بايد كرد ؟؟؟

جواب:اصلا نترسيد،شروع كنيد به سرفه كردن بصورت پي در پي و محكم،
قبل از هر سرفه يك نفس عميق بكشيد،سرفه بايد عميق و طولاني باشد مثل زماني كه ميخواهيد خلط را از ته سينه خود خارج كنيد.نفس عميق و سرفه بايد پي در پي تكرار شود هر دو ثانيه يك بار بدون توقف،تا هنگاميكه كمك برسد و يا قلب شما مجدداٌ بطور نرمال بزند.

نفس عميق باعث ورود اكسيژن به داخل ريه هاي شما مي شود و سرفه باعث ميگردد به قلب شما فشار وارد شده و سبب چرخش خون ميشود. اين فشار باعث برگشت ريتم نرمال قلبي نيز مي گردد. و به اين وسيله فردي كه دچار حمله شده ميتواند خود را به بيمارستان برساند.

امروزه به علت تغيير در روش زندگي ما ،حملات قلبي بين تمامي سنين مشاهده مي گردد.لطفاٌ به هر تعداد از افرادي كه مي توانيد اطلاع دهيد.