به گزارش پارس، سعید اوحدی در گفتگو با مهر افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده ظرفیت اعزام زائران به عتبات عالیات در ایام نوروز نسبت به سال گذشته افزایش یافته است بطوریکه روزانه ۱۱۰ کاروان یعنی بیش از ۵ هزار نفر به زیارت خواهند رفت.

وی با اشاره به اینکه عملیات اعزام های نوروزی از ۲۵ اسفند آغاز و تا ۲۷ فروردین ۹۴ ادامه دارد ،گفت: در طول مدت اعزام بیش از ۱۲۰ هزار زائر به عتبات عالیات عراق اعزام می شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: زائرانی که در ایام نوروز به عتبات می روند از طریق پیش ثبت نام در سایت سازمان حج ثبت نام کرده بودند و تاریخ دقیق اعزام آنان مشخص شده است.

اوحدی با اشاره به اینکه با توجه به انتخاب زائران اعزامها در بسته های ۳ ، ۴ ، ۶ و ۷ روزه تدوین شده است، افزود: علاوه بر اعزامهای زمینی اعزامهای هوایی نیز برای ایام نوروز در نظر گرفته شده است.

وی به هزینه سفر به عتبات اشاره کرد و گفت: بر اساس اعلام سازمان حج يك ميليون و ۱۰۰ هزار تومان حداقل هزینه اعزام زميني زائران و يك ميليون و ۶۰۰ هزار تومان نیز هزینه سفر هوايي است.که البته با توجه به طول مدت اقامت و سفر میزات هزینه ها متفاوت خواهد بود.

اوحدی در مورد امکانات بهداشتی و امنیتی زائران نیز اظهار داشت: براساس هماهنگی های انجام شده با طرف عراقی، تعدادی از هتل ها و مراکز اقامتی زائران در عراق بازسازی و نوسازی شد و در مورد امنیت زائران نیز پس از عبور زائران از مرز نیروهای امنیتی وظیفه حفاظت از اتوبوس های زائران را بر عهده دارند.