به گزارش پارس به نقل از ایرنا، روزنامه نیواستریت تایمز روز جمعه نوشت: در یکی از مکالماتی که متن آن در گزارش ناپدید شدن پرواز ام.اچ ۳۷۰ آمده است، کارمند کنترل ترافیک هوایی به یکی از مقامات خطوط هوایی مالزی گفته است او برای پاسخ به این سئوال که آخرین زمان تماس با هواپیما دقیقا چه زمانی بوده است، باید رئیس خود را از خواب بیدار کند.

لیو تیونگ لای، وزیر حمل و نقل مالزی این گزارش را بسیاری جدی دانسته و خواستار انجام تحقیق بیشتر پیرامون این موضوع شده است.

وزیر حمل و نقل مالزی اگر چه بیان کرد که این موضوع توسط این وزارتخانه به سرعت پیگیری می شود، اما از زمان تعیین صحت این موضوع خبری نداد.

در گزارش روز یکشنبه که به مناسبت سالگرد ناپدیدشدن این هواپیما منتشر شده بود، تاریخ انقضای باطری چراغ جعبه سیاه این پرواز واکنش زیادی در رسانه های این کشور به همراه داشت و اکنون موضوع خواب بودن ناظر کنترل ترافیک هوایی بحث دیگری است که تازگی دارد.

خواب بودن ناظر کنترل ترافیک هوایی در حالی مطرح می شود که در یک سال گذشته هرگز در رسانه ها به آن اشاره ای نشده بود. این موضوع می تواند صداقت نداشتن مقامات مالزیایی را که باعث انتقادهای گسترده ای شده است، بیشتر آشکار کند.

پرواز ام.اچ ۳۷۰ خطوط هوایی مالزی با ۲۳۹ سرنشین از جمله دو جوان ایرانی، هشتم مارچ سال گذشته میلادی (۱۷ اسفند سال ۹۲) در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد و تاکنون سرنوشت آن در روشن نشده است.

خواب بودن ناظر کنترل ترافیک هوایی در زمان ناپدیدشدن پرواز ام.اچ ۳۷۰ مالزی در زمانی مطرح می شود که تصاویری از خواب دو مامور پلیس این کشور در هفته جاری و هنگام فعالیت روزانه و ماموریت، در رسانه های اجتماعی این کشور بازتاب داشته است.

به اشتراک گذاشتن عکس این دو افسر پلیس در شبکه های اجتماعی منجر به واکنش پلیس مالزی و جابجایی محل خدمت این دو مامور پلیس شد.