به گزارش پارس به نقل از مهر، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان استان کرمان گفت: این انجمن برای رسیدن به موفقیت ابتدا باید با ساختار سازمانی محکم، متولی آن را مشخص و سپس به صورت مستمر در مجلس پیگیر خواسته ها و نظراتشان باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه کسی در خصوص این انجمن در مجلس پیگیر نیست و این امر نگرانی های بزرگی را به وجود آورده است اظهار داشت: باید پیگیری ای باشد تا بتوان به آن پاسخ داد و برای این پیگیری باید متولی ای وجود داشته باشد که بتواند ساختار را جامع تعریف کند.

نماینده مردم کرمان و راور تصریح کرد: مجلس میلیاردها تومان برای زندانیان غیرعمد اختصاص می دهد اما باید در این میان کسی باشد که حرف خود را با سندیت و قانونمندی بزند تا بتواند از این بودجه برای حل مشکلات موجود استفاده کند و حتی مسائل و قانون هایی داریم که می توان به صورت ماده و تبصره اضافه کرد ولی کسی نیست که توضیح دهد و یا بخواهد و در این زمینه پیگیر باشد بنابراین بحث قوانین بودجه اول از همه در این انجمن نیازمند متولی است.

پورابراهیمی ابراز داشت: متاسفانه حوزه های حمایت از زندانیان رها شده ترین حوزه در مجلس است و بنابراین متولی این انجمن باید مشخص شود تا بتواند تعریفی را از ساختار انجمن داشته باشد.

وی با توجه به اینکه مشکلات همگی با بودجه مالی حل نمی شود افزود: در رابطه با بحث حمایت های غیر مالی باید گفت که این انجمن با وجود ۶۰۰ نفر عضو و ۳۰۰ نفر مستمری بگیر نیازمند مشاوره حقوقی، پزشکی و ... برای ارائه خدمات است و در این زمینه باید یک کارگروه تشکیل شود که بر حسب نیازهای شناسایی شده خدمات را ارائه دهند.

نماینده مردم کرمان و راور افزود: در حوزه خدمات می توان با پزشکان و سایر افراد جامعه که خدماتی را در حوزه سلامت و ... انجام می دهند در این زمینه کمک خواست تا در این انجمن مشارکت کنند مثلا پزشکان در میان ویزیت بیماران خود دو مددجو را که معرفی شده توسط انجمن هستند را نیز درمان کنند.

وی در خصوص مسائل اقتصادی این انجمن گفت: ارزش دارایی هایی انجمن حمایت از زندانیان استان کرمان ۲۵ یا ۲۶ میلیارد تومان بوده و در حال حاضر نیاز به حمایت زندانیان و خانواده بی بضاعت آن ها شدیدا احساس می شود.

پورابراهیمی تصریح کرد: فرصت کم است و باید از راهی وارد شد که بتوان کمک رسانی های بیشتری به زندانیان و خانواده های بی بضاعت آنها کرد و به خاطر اهمیت موضوع وقتی نیست که بخواهیم در طولانی مدت ارزش دارایی های این انجمن را بالا ببریم بنابراین نگاه ما باید یک نگاه ترکیبی باشد و فعالیت اقتصادی و زندانیان و خانواده بی بضاعت آنها را در کنار هم ببینیم.

نماینده مردم کرمان و راور افزود: می توان ظرفیتی را که در بخش اقتصادی داریم ۱۰ میلیارد آن را تبدیل به نقد کرده و بدون ریسک با تجهیزاتی چون ماشین آلات سنگین و .. یک قرارداد پیمانکاری مثل خاکبرداری با مجموعه هایی چون گل گهر یا ... و قراردادهای ۱۰ تا ۱۵ ساله بست و در این صورت دارایی تبدیل به احسن خواهد شد.

وی در ادامه یادآور شد: از مجموعه دارایی می توان در بخش خدمات نیز خارج از مجموعه قضایی چون فرمانداری و شهرداری و ... نیز استفاده کرد و یک بخش از این خدمات را در آنجا انجام داد.

پورابراهیمی در پایان تداخل موضوعات را عنوان کرد و گفت: شش هزار نفر عضو در این انجمن باید استعلام شوند تا عضو مجموعه دیگری چون کمیته و یا بهزیستی نباشند و تداخلی در امر کمک رسانی در این زمینه به وجود نیاید و متعاقبا به شکل مطلوب تری کمک ها انجام خواهد گرفت.