به گزارش پارس ، فریبا گودرزی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره شرایط جوی کشور طی روزهای آینده اظهار داشت: هم‌اکنون سامانه بارشی در مناطق واقع در شمال شرق کشور فعال است و بر همین اساس تا ساعت‌های بعدازظهر انتظار تداوم بارندگی‌‌ها در خراسان شمالی و رضوی می‌رود.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه با اشاره به وزش باد شدید در شرق و جنوب شرق کشور، افزود: امروز وزش باد شدید در شرق و جنوب شرق کشور با بروز پدیده گرد و خاک در این مناطق همراه می‌شود ضمن آنکه این شرایط طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

وی بیان داشت: از ظهر فردا تا روز دوشنبه با ریزش هوای سرد بارش برف و باران در سواحل شمالی کشور آغاز می‌شود و بارندگی‌ها به تدریج به شمال شرق کشیده می‌شود.

به گفته وی بارندگی در سواحل شمالی کشور با کاهش پنج درجه‌ای دمای هوا همراه می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه این کاهش دمای هوا طی روز دوشنبه نوار شمالی کشور را در بر‌ می‌گیرد، گفت: در اواسط هفته جاری نیز نیمه شرقی کشور هوای سردتری را تجربه خواهد کرد.

گودرزی در ادامه با بیان اینکه دریای خزر فردا مواج خواهد بود، اضافه کرد: در روز دوشنبه شاهد بارش پراکنده در شمال غرب، زاگرس مرکزی و جنوب غرب کشور می‌شویم. ضمن آنکه در این مدت نیز وزش باد نسبتا شدید در دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی خواهیم داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی درباره شرایط جوی تهران بیان داشت: فردا صبح در آسمان تهران شاهد غبار صبحگاهی خواهیم بود و انتظار می‌رود بارش پراکنده باران در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در این کلانشهر رخ دهد.