مدیرکل امور آسیب های اجتماعی وزارت رفاه در همایش آسیب های اجتماعی جوانان که در دانشگاه ازاد امیدیه و با حضور دانشجویان این دانشگاه برگزار شد اظهار داشت :  رویکرد دکتر علی ربیعی به اسیب های اجتماعی نه انکار است و نه سیاه نمایی . ایشان بر این نکته تاکید دارند که باید مسائل اجتماعی را با رویکردی واقع گرایانه بررسی کرد .

به گزارش پارس ؛ روزبه کردونی گفت : آسیب های اجتماعی را نمی توان با دستور ، از بالا و پایین وبا یک فرمول یکسان تدبیر کرد بلکه باید در تمام مراحل سیاست گذاری از تشخیص مساله ، تدوین سیاست و اجرای سیاست ، صاحبنظران و نخبگان شریک سیاست گذاری باشند .

مدیرکل امور آسیب های اجتماعی وزارت رفاه با اشاره به کلید واژه "عزم ملی " که رهبر معظم انقلاب بارها به آن اشاره کرده اند عنوان کرد : برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی باید دانشجویان نقش خود را ایفا کنند و به تعبیر رهبری نظام " چشم بینا و گوش شنوای نظام " باشند .

روزبه کردونی در ادامه به ضرورت مقوله مسئولیت اجتماعی صنایع بزرگ و ملی در سطح مناطق پرداخت. تاکید کرد : صنایع ملی بویژه نفت و گاز باید در حوزه اجتماعی مسئولیت منطقه ای خود را به بهترین نحو انجام دهند .

کردونی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که از وی پرسید خودکشی در کشور ایا افزایش داشته است یا کاهش گفت : بنا براعلام سازمان بهداشت جهانی نرخ مرگ و میر ناشی از خودکشی درجهان بین ۱۱ تا ۱۲ در هر صدهزار نفر است، در واقع هر ۴۰ ثانیه یک نفر در جهان براثر خودکشی از بین می‌رود و ۲۰ برابر تعداد خودکشی‌های موفق منجر به مرگ(۸۰۰ هزار نفر)، اقدام به خودکشی در جهان انجام می‌شود.

وی افزود : نرخ مرگ و میر ناشی از خودکشی در ایران براساس داده‌های منابع مختلف بین ۴/۲ تا ۵/۲ تخمین زده شده است. کشورهایی مانند مجارستان، کره، روسیه، ژاپن با نرخ خودکشی بالای ۲۰ بیشترین آمار را دارند و جمهوری اسلامی ایران در کنار سایر کشورهای مسلمان و برخی کشور‌ها نظیر یونان و ایتالیا در زمره کشورهایی با نرخ پایین مرگ و میر ناشی از خودکشی به حساب می‌آید.

مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه ایران در زمره کشورهای با نرخ پایین خودکشی در جهان محسوب می‌شود، اعلام کرد: طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی که در سال 2014 منتشر شده است مرگ و میر ناشی از خودکشی در ایران در 10 ساله گذشته 28 درصد کاهش یافته است.

روزبه کردونی با اشاره به میزان بالای نرخ نزاع در کشور به سخنان مقام معظم رهبری در خراسان شمالی اشاره کرد . گفت : در آن سخنرانی ایشان در میان سوالات متعددی که مطرح کرده اند این پرسش را بیان نمودند که چرا میزان خشونت و پرخاشگری در روابط اجتماعی بالا است ؟ کردونی در ادامه گفت : باید بدور از جناح بندی ها سیاسی و با رویکرد کاملا علمی و متعهدانه این پرسش بررسی و پاسخ مناسبی برای آن یافت شود تا بتوان به راهکارهای موثر طراحی و اجرا شود .

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که پرسید عملکرد دولت های نهم و دهم در زمینه اسیب های اجتماعی را چگونه ارزیابی می کنید گفت : در دولت های نهم و دهم ، آمارها حاکی از افزایش اسیب های اجتماعی است ، ولی ما اکنون در دولت جدیدی هستیم و نباید نگاه به گذشته داشته باشیم . باید از گذشته عبرت بگیریم و برای اینده کار کنیم .

مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد : نقش مردم در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار زیاد است ، باید این عزم در مردم ایجاد شود و حرکت اجتماعی برای کاهش و مقابله با اسیب های اجتماعی صورت بگیرد .