به گزارش پارس به نقل از  ایسنا: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت آب و هوای کشور را تشریح کرد.


احد وظیفه افزود: بر اساس نقشه‌های پیشیابی با عبور امواج تراز میانی از روی کشور، امروز بارشهای پراکنده در شمال غرب، سواحل شمالی، ارتفاعات البرز، ارتفاعات زاگرس مرکزی و در روز سه شنبه علاوه بر این مناطق در شمال شرق و بخشهایی از شرق رخ خواهد داد.

وی با بیان این که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با تقویت جریانات ناپایدار، بارش برف و باران در استانهای واقع در نیمه شمالی پیش‌بینی می‌شود، افزود: در این مدت وزش باد شدید و گردوخاک در جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان و هرمزگان رخ خواهد داد و در روز چهارشنبه پدیده گردوغبار در جنوب غرب دور از انتظار نیست.

به گفته وی، روز سه شنبه خلیج فارس و روز چهارشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج خواهد بود.

مدیر مرکز پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه وضعیت آسمان تهران در روز سه شنبه نیمه ابری در پاره‌ای نقاط ابری و بارش پراکنده گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود، افزود: حداقل و حداکثر دمای آن نیز 6 و 16 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود. همچنین در روز سه‌شنبه آسمان پایتخت نیمه ابری در پاره ای نقاط ابری و بارش پراکنده، گاهی وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دما 4 و 15 پیش‌بینی می‌شود.