به گزارش پارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني بسيج سازندگي، پيروزي انقلاب اسلامي ايران شروع عصر تازه اي در تاريخ ايران به شمار مي رود، كشوري كه چندين هزار سال تحت سلطه ي شاهان و استعمارگران قرار داشت، از بند زنجير اسارت رها شده و سرنوشت آن را مردم مسلمان و انقلابي به رهبري امام خميني ره عليه رقم زدند.

در يك كلام، ظهور انقلاب اسلامي ايران حاصل زحمت هاي اولياي دين براي اجراي قوانين اسلام و برپايي حكومت عدل الهي بود و در اين مسير دستاوردهايي نويني در اين ميان متولد شد، از اين دستاوردها مي توان به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، جهاد سازندگي و... اشاره كرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و جهاد سازندگي در ابتداي انقلاب اسلامي و در دوران دفاع مقدس نقش بي بديلي را برعهده گرفت، در سال هاي اخير نقش سازندگي و محروميت زدايي از كشور بر عهده بسيج سازندگي گذشته شد كه دنباله همان حركت جهاد سازندگي سال هاي ابتداي انقلاب بود.

بسيج سازندگي در سال ۱۳۷۹ به فرمان امام خامنه اي دامت بركاته تاسيس شده و در حال حاضر وظايف بسياري را برعهده گرفته است، از جمله سازندگي، عمران، آباداني كشور، محروميت زدايي، اقتصاد مقاومتي و... به گونه اي كه فعاليت هاي اين سازمان الگويي براي ديگر كشورها شده است.

در اين راستا و در ادامه صدور فرهنگ انقلاب اسلامي به كشورهاي اسلامي؛ بسيج سازندگي در كشور سوريه به همت جوانان اين كشور راه اندازي گرديد.

در اين خصوص سردار همداني، مشاور فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در گفت و گو با اين پايگاه اظهار كرد: يكي از دستاوردهاي انقلاب اسلامي اين بود كه حركت هايي را در آن سوي مرزها ايجاد كرد كه به بيداري اسلامي در كشورهاي مختلف اسلامي منجر شد.

وي با اشاره به حركت هاي مردمي در سراسر كشورهاي اسلامي، عنوان كرد: حضرت امام خميني(ره) بنيان گذار جمهوري اسلامي ايران اين حركت ها را به خوبي پيش بيني كرده بود.

مشاور فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بيان كرد: يكي از بهترين دستاوردهاي اين انقلاب در صدور فرهنگ اسلامي؛ راه اندازي بسيج سازندگي در سوريه است كه در اين كشور با نام «جهاد البناء» ايجاد شده است.

سردار همداني گفت: بسيج سازندگي سوريه همانند الگوي ايراني خود، جوانان و مردم اين كشور را به منظور بازسازي مناطق محروم و جنگ زده، خدمت رساني به مردم و ... بسيج كرده است.

فرمانده سابق سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) اظهار كرد: امروز بسيج سازندگي سوريه مردم آن كشور را بسيار اميدوار كرده است و خوشبختانه مردم كشور سوريه نيز از اين اقدام انقلاب اسلامي حمايت همه جانبه كرده اند.