به گزارش پارس به نقل از فارس، محمد باقر قالیباف دیشب در یادواره شهدای فاطمیون خیبر با محوریت شهیدان سردار ابوالفضل رفیعی و رمضانعلی عامل در مجتمع جامعه‌الحسین (ع) مشهد اظهار داشت: یادآوری خاطرات دفاع مقدس هم برای نسل جوان موثر است و هم برای خود ما که از نزدیک این واقعه عظیم را تجربه و ثبت کرده‌ایم.


وی افزود: مجموع اقدامات ما اگر منطبق با فرهنگ قرآن نباشد کار به جایی نخواهیم برد اما اگر منطبق با فرهنگ قرآن و اسلام ناب عمل کنیم هرچه قدر هم که متحمل سختی شویم آخر به سربلندی و عزت می‌رسیم.

قالیباف با تاکید بر منحصر به فرد بودن عملیات‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس ما برخلاف تمام تجزیه و تحلیل‌ها عمل کردیم که حاصل اخلاص رزمندگان ما بود.

شهردار تهران با اشاره به جمله‌ امام راحل مبنی بر اینکه راه قدس از کربلا می‌گذرد، عنوان کرد: در آن زمان برخی از افراد مخالف این حرف بودند اما امروز شاهد هستیم که راه اقتدار ایران از مسیر کربلا به قدس رسیده است و رزمندگان ما در مرز رژیم صهیونیستی با دشمن اصلی مبارزه می‌کنند.

وی ضمن تاکید بر نقش ایران در منطقه بیان کرد: ایران بازیگر اصلی منطقه است و هیچ ابرقدرتی بدون ایران راه به جایی نمی‌برد، همچنین ایران به برقراری ثبات و امنیت در منطقه کمک می‌کند.

قالیباف تاکید کرد: مذاکره بدون مبارزه یعنی ذلت، ما باید در مذاکرات مانند فرهنگ دفاع مقدس عمل کنیم و امیدمان به هیچکس جز خدا نباشد، واقعیت این است که برخی مشکلات اقتصادی امروز جامعه ما را اذیت می‌کند ولی باید همه دست به دست هم با امید به خدا برای آینده کشور تلاش کنیم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: سرداران شهید ما مانند رفیعی و عامل همیشه مانع بروز ترس از دشمن در دل رزمندگان می‌شدند که نتیجه آن پیروزی شد لذا ما هم نباید از دشمن امروز که به شکلی جدید به مبارزه آمده بترسیم و با تمام قدرت در مقابل آن ایستادگی کنیم.

وی یادآور شد: ما در دفاع مقدس در مسیر خدا حرکت کردیم و امروز هم باید بدانیم که عمر خود را با چه چیزی عوض کردیم، پول و حقوق کاری ارزش منحرف شدن از آرمان‌ها و یاد خدا را ندارد لذا باید با اخلاص و همدلی برای آینده کشور تلاش کنیم.