به گزارش پارس، دکتر محمد اسحاقی در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: خوشبختانه ستاد هماهنگی و اجرای نقشه مهندسی فرهنگی به تصویب نهایی شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده و ترکیب اعضا و شرح وظایف آن در سطح ملی و استانی مشخص شده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: با تشکیل جلسات ستاد هماهنگی و اجرای نقشه مهندسی فرهنگی، برنامه‌های لازم برای اجرای نقشه مهندسی فرهنگی برای سال های پیش رو و ساماندهی نهادها و دستگاه‌های فرهنگی شکل خواهد گرفت.

دکتر اسحاقی با اشاره به اینکه نقشه مهندسی فرهنگی، نقشه جامع فرهنگ کشور است، ادامه داد: سند مهندسی فرهنگی برای دو دهه آینده با بخش هایی چون، ساماندهی مطالعات جامع برای ارزیابی وضعیت فرهنگی، تعیین شاخص‌های ارزیابی فرهنگی، آخرین وضعیت پیوست نگاری فرهنگی در کشور و بحث‌های مربوط به نظام ملی نوآوری فرهنگی، اجرای سیاست‌های جمعیتی و برطرف نمودن مبانی موجود در این مسیر تهیه شده است.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به هدف از تشکیل ستاد هماهنگی و اجرای نقشه مهندسی فرهنگی گفت: این جلسات با هدف ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اجرای نقشه مهندسی برگزار خواهد شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با بیان اولویت‌های ستاد هماهنگی و اجرای نقشه مهندسی فرهنگی گفت: مباحثی چون هویت، خانواده، جمعیت، رسانه‌ها و محصولات در عرصه فرهنگی، اخلاق سیاسی و اقتصادی از جمله اولویت‌های نقشه مهندسی فرهنگی است.

دکتر اسحاقی با اشاره به ضرورت اجرای نقشه مهندسی فرهنگی گفت: ماهیت انقلاب اسلامی، فرهنگ است و به هر میزانی که نقشه مهندسی فرهنگی را اجرا کنیم به همان میزان در ابعاد فرهنگی اقتصادی و اجتماعی پیشرفت خواهیم داشت و به تبع آن از مشکلات، نارسایی‌ها و نقاط ضعف ما در این حوزه کاسته خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با اهدافی که در نقشه مهندسی فرهنگی گنجانده شده، شاهد جامعه‌ای پویا، کامل‌ و مقاوم در مقابل تهاجمات فرهنگی باشیم.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: نقشه مهندسی فرهنگی ضامن اجرای قانون اساسی، سند چشم‌انداز و بسیاری از قوانین بالادستی کشور است.

دکتر اسحاقی در پایان، ضمن بیان اینکه سند مهندسی فرهنگی، می‌تواند برای آینده کشور به لحاظ فردی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و دفاعی مؤثر باشد، گفت: همه دستگاه‌ها و نهادها باید از همین الان و همین جا با این سند آشنا شوند و به آن عمل کند.