به گزارش پارس به نقل از فارس، رئیس اداره هواشناسی دماوند در خصوص وضعیت آب و هوای این شهرستان اظهار کرد: اکنون شاهد بارش برف و باران در شهرستان دماوند هستیم و میزان برودت هوا در این شهرستان یک درجه بالای صفر است.


احمد ترکاشوند افزود: با پیش‌بینی‌های صورت گرفته، شرایط جوی شهرستان دماوند طی 24 ساعته آینده ابری در بعضی ساعات بارش برف و گاهی وزش باد خواهد بود.

وی با بیان اینکه اکنون سرعت وزش باد در دماوند آرام است، گفت: همچنین میزان رطوبت نسبی این شهرستان نیز 100 درصد است؛ میزان بارندگی طی 24 گذشته 1.8 میلی‌متر در شهرستان دماوند بوده است.

وی ادامه داد: طی 24 ساعت گذشته بیشینه و کمینه دمای هوای شهرستان دماوند پنج درجه بالای صفر و یک درجه زیر صفر بوده است؛ به شهروندان دماوندی توصیه می‌شود که برای خارج شدن از منازل از لباس‌های گرم استفاده کنند تا در اثر برودت هوا دچار بیماری نشوند.

رئیس اداره هواشناسی دماوند با اشاره به ارتفاعات شهرستان دماوند همچون شهر آبعلی تصریح کرد: اکنون دمای هوای آبعلی دو درجه زیر صفر بوده و سرعت وزش باد هفت کیلومتر بر ساعت است و اکنون شاهد بارش برف و مه رقیق در این منطقه هستیم.