به گزارش پارس به نقل از فارس، محمدحسین بازگیر در حاشیه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان تهران در جمع خبرنگاران درباره پسماندهای بیمارستانی اظهار داشت: حدود 7 هزار مرکز درمانی کوچک و بزرگ در تهران است که پیش‌بینی ما تولید حدود 200 تن زباله عفونی و پزشکی در طول روز در این مراکز است که تنها نیمی از این مقدار  جمع‌آوری می‌شود.
 
بازگیر بیان داشت: حدود 700 قرارداد بین مراکز درمانی و سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران برای جمع‌آوری پسماندهای بیمارستانی منعقد شده است و براساس آن قراداد بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستانی انجام می‌شود.
 
وی افزود: حدود 150 مرکز درمانی در شهرستان تهران به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی در پسماندها اخطاریه دریافت کرده‌اند و 20 مرکز نیز به دادگاه معرفی شده‌اند.
 
وی یادآور شد: از حدود 200 تن زباله‌های بیمارستانی تنها 90 تن آن جمع‌آوری می‌شود و سرنوشت مابقی این زباله‌ها مشخص نیست.
 
* 15 تن پسماند عفونی در روز تولید می‌شود
 
در جلسه امروز کارگروه مدیریت پسماند شهرستان تهران، این کارشناس محیط زیست شهرستان اظهار داشت: در ایران سالانه 16 میلیون تن پسماند تولید می‌شود و در پایتخت روزانه 70 تن پسماند پزشکی تولید و حدود 15 تن آن پسماند عفونی هستند.
 
وی بیان داشت: از سه بیمارستان اشرفی اصفهانی، بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) و بیمارستان بهارلو بازرسی‌هایی از نحوه امحای زباله‌های بیمارستانی صورت گرفت که متأسفانه بیمارستان بهارلو که زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی تهران اداره می‌شود، در پسماندهای بیمارستانی حداقل استانداردها را برای تفکیک آنها قائل نشده بود، لذا حل مشکل زباله‌های این بیمارستان نیازمند مدیریت قوی، کارآمد و منسجم‌تری است و سازمان حفاظت محیط زیست مسئول رسیدگی و هماهنگی در این بخش است. 
 
در ادامه جلسه گودسیاه‌کوه واقع در منطقه 15 تهران و گود آبعلی مورد بررسی قرار گرفت که بازگیر رئیس محیط زیست شهرستان تهران بیان داشت: بیش از یک‌هزار کامیون در روز نخاله‌های ساختمانی را در این منطقه تخلیه می‌کنند و با توجه به گرد و غباری که تخلیه این نخاله‌ها ایجاد می‌کند، مشکلاتی برای ساکنین این منطقه ایجاد شده است.
 
وی با اشاره به اینکه وضعیت موجود در گود سیاه‌کوه و قاسم‌آباد مطلوب نیست، گفت: تاکنون کار مشخصی صورت نگرفته است و باید ارتش که گود سیاه‌کوه را دراختیار دارد و شهرداری تهران، همکاری بیشتری را داشته باشند.