به گزارش پارس، احد وظیفه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: بنا بر تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی امشب در برخی مناطق جنوبی کشور بارش باران و در پاره ای نقاط استان فارس همراه با رعد و برق پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: در ساعات پایانی امشب بارش در شمال شرق رخ می دهد و شرایط وقوع رگبار و رعد و برق در شمال شرق در استان خراسان رضوی پیش بینی می شود. همچنین بارش خفیف در سواحل شمالی کشور و بارش پراکنده در مناطق شرق و مرکز نیز امشب دور از انتظار نیست .

به گفته وی، فردا در شمال شرق، شرق و مرکز کشور بارش پراکنده تا بعد از ظهر پیش بینی می شود.

وظیفه تصریح کرد: روز دوشنبه بارش در ارتفاعات زاگرس مرکزی در ابتدای روز شروع شده و در بعد از ظهر بارش به نیمه غربی و سواحل شرقی دریای خزر گسترش می یابد. البته شمال غرب از میزان بارش کمتری نسبت به سایر نواحی برخوردار است. با حرکت این سامانه بارشی به سمت شرق در اواخر این روز و سه شنبه صبح در شمال شرق و شرق کشور بارش های پراکنده رخ می دهد.

وی افزود: روز سه شنبه با نفوذ جریانات سرد شمالی دما در نیمه شمالی به ویژه سواحل دریای خزر کاهش می یابد که در سواحل و دامنه های شمالی البرز همراه با بارش باران و برف خواهد بود. بارش در این ناحیه تا پایان هفته به صورت خفیف ادامه می یابد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی یادآور شد: فردا آسمان تهران کمی ابری تا نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد و در اواخر وقت افزایش ابر است بیشینه و کمینه دمای پایتخت با دو درجه کاهش نسبت به امروز به ترتیب به ۱۵ و ۵ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.