به گزارش پارس ، عباس سنگانیان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: هر ساله با توجه به فعالیت‌های اقتصادی محدودی که انجمن حمایت از زندانیان دارد، تلاش می‌کنیم سالانه کمک‌ها به خانواده زندانیان، 30 درصد افزایش یابد.

وی ادامه داد: سال گذشته به هر خانواده 150 تا 200 هزار تومان عیدی از سوی سازمان حمایت از زندانیان تعلق گرفت که امسال با در نظر گرفتن 30 درصد افزایش حدود 250 هزار تومان به هر خانواده عیدی تعلق می‌گیرد.

قائم‌مقام و سرپرست امور اجتماعی انجمن حمایت از زندانیان، تصریح کرد: حدود 5 هزار خانواده تحت حمایت این انجمن قرار دارند که بخشی از این خانواده‌ها به صورت موردی و تک‌خدمتی، بخشی دیگر به صورت چندخدمتی و تعداد دیگری به صورت مستمری بگیر ماهانه از ما کمک دریافت می‌کنند. همچنین در مناسبت‌های مختلف مانند بازگشایی مدارس، ماه مبارک رمضان و پایان سال انجمن حمایت از زندانیان خدمات ویژه‌ای را به خانواده‌ها ارائه می‌دهد.

سنگانیان بخش عمده فعالیت انجمن حمایت از زندانیان را استفاده از توانمندی خانواده‌ها جهت اشتغال و کسب مهارت دانست و گفت: ما سعی می‌کنیم برای ایجاد اشتغال از توانایی خانواده‌ها استفاده کنیم و برای آنها اشتغال پایدار ایجاد کنیم تا وقتی زندانی آنها آزاد شد با مشاهده فعالیت و درآمدزایی خانواده‌اش مسیر قبلی خود را ادامه ندهد و جذب خانواده شود؛ بنابراین سیاست ما این است که با اشتغالزایی خانواده‌های زندانیان را توانمند کنیم.

وی بخش دیگر خدمات انجمن حمایت از زندانیان را مربوط به خدمات آنی و اورژانسی دانست و خاطرنشان کرد: خانواده‌هایی که به ما مراجعه می‌کنند اگر ما خدمات اولیه را به آنها ارائه ندهیم حتماً‌ با آسیب جدی روبرو خواهند شد و بعضاً‌ مددکارهای ما گزارش می‌دهند که وقتی برخی از خانواده‌های زندانی به مراکز ما مراجعه می‌کنند هزینه بازگشت به منزلشان را ندارند؛ لذا یکسری از خدمات ما به صورت اورژانسی است که در مرحله اول به خانواده زندانی ارائه می‌شود.

قائم‌مقام و سرپرست امور اجتماعی انجمن حمایت از زندانیان، اظهار کرد: این سازمان خدمات مشاوره‌ای گروهی و فردی را به خانواده زندانیان ارائه می‌دهد؛ زیرا زمانی که سرپرست خانواده وارد زندان می‌شود و برچسب خانواده زندانی بر روی خانواده حک می‌شود، آنها از جامعه طرد شده و نیاز دارند که به جامعه بازگردند و در جامعه حضور داشته باشند.

سنگانیان ادامه داد: در مشاوره‌های فردی که به خانواده زندانیان ارائه می‌دهیم برای جلوگیری از پرخاشگری در خانواده،‌ پیشگیری از امراض خاص مانند ایدز هشدارهایی داده می‌شود و در نهایت تلاش ما بر این است که خانواده‌های زندانی به این مجموعه اعتماد کنند.