پايگاه خبري تحليلي «پارس»- روزنامه‌ی سیدسونسکا چاپ مالمو، ویدیویی را منتشر کرده که درآن یک نگهبان قطار به شدت کودکی ۹ ساله را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد. در این فیلم که در بالای این خبر هم هست نشان داده می‌شود که این نگهبان چگونه این کودک را بر زمین زده، روی شکم او نشسته و سر او را به زمین می‌کوبد. کودکی که در این فیلم هست با وحشت و به زبان عربی اشهد خودش را می‌خواند. به گزارش رادیو استانی مالمو این نگهبان به همراه همکارش، تا اطلاع ثانوی از کار منع شده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، این اتفاق در جمعه شب در ایستگاه مرکزی شهر مالمو رخ داده است. بنا بر گزارش‌ها، دو نگهبان امنیت ایستگاه، دو پسری را که بدون بلیط سوار قطار شده‌بودند ،دستگیر کردند. این دستگیری بسیار با خشونت انجام شده و چندین مسافر که شاهد این واقعه بودند با دوربین‌های تلفن همراه خود رفتار بسیار خشن نگهبانان را ضبط کرده‌اند. این ویدیو ابتدا در روزنامه‌ی سیدسونسکا منتشر شد و به سرعت در شبکه‌های اجتماعی پخش شد. رفتار عجیب و بدون منطق این نگهبان و ضرب و شتم این کودک ۹ ساله باعث انزجار بسیار کاربران اینترنتی شده است. آندرش لونه‌بو مدیر شرکت امنیتی نوکاس سکیوریتی که این دو نگهبان را در استخدام خود داشته می‌گوید:

-برطبق شواهدی که ما در دست داریم، پلیس از این دو نگهبان خواسته بود که این دو نفر را دستگیر و تا آمدن پلیس نگهدارند. این دو کودک که به نظر می‌رسد زبان سوئدی هم بلد نباشند، از یک خانه‌ی نگهداری از کودکان فرار کرده بودند و اکنون در اختیار اداره‌ی خدمات اجتماعی شهر مالمو هستند. پلیس مالمو در ابتدا گفته بود که این دستگیری بر طبق قانون انجام شده و دو نگهبان یاد شده هیچ خطایی انجام نداده‌اند. اما با انتشار فیلم ضرب و شتم کودکان در فضای مجازی، تعداد زیادی شکایت از طرف مردم به پلیس رسیده و لارش فورشتل مدیر مطبوعاتی پلیس استان اسکونه با تغییر عقیده در این باره به رادیو سوئد گفت:

-این ویدیوی نشان می‌دهد که خشونتی بسیار زیاد به‌کار رفته است و ما دوباره این پرونده را باز کرده‌ایم تا بررسی کنیم که تا چه میزان خشونت در چنین شرایطی لازم بوده است.

حجم ویدیو: ۱۲.۲۲M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۵۴