به گزارش پارس به نقل از اعتماد، مهين علي پور، مدير روابط عمومي مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي همدان با اعلام اين خبر گفت: ساعت ١١:٥٢يكشنبه تعدادي از دانش‌آموزان در مسجد جامع شهرك تجارك از توابع شهرستان فامنين استان همدان براي برگزاري جشن دهه فجر جمع شده بودند كه بعد از مدتي احساس سرگيجه، حالت تهوع و سردرد به آنها دست داد و به همين دليل به اورژانس مراجعه كردند.

به گفته علي پور، ١١ نفر از دانش‌آموزان به شكل سرپايي مداوا شدند و شش تن ديگر هم براي ادامه درمان به بيمارستان امام حسن (ع) فامنين اعزام شدند كه چهار نفر از آنها از بيمارستان مرخص شدند اما دو نفر ديگر همچنان تحت مراقبت ويژه پزشكي هستند. شكسته بودن لوله بخاري و انتشار گاز منواكسيدكربن در فضاي مسجد علت اصلي بروز اين حادثه اعلام شده است.

براساس آخرين آمار سازمان پزشكي قانوني كشور در هفت ماه نخست سال جاري ١٨٥ نفر بر اثر استنشاق منواكسيدكربن در كشور جان خود را از دست داده‌اند كه اين تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل كاهش ٢/١٤ درصدي را نشان مي‌دهد. از اين تعداد ٤٥ نفر زن و ١٤٠ نفر مرد هستند. عدم رعايت نكات ايمني اوليه در نصب دودكش وسايل گرمايشي و استفاده نادرست از وسايل گازسوز علت اصلي مرگ و مير بر اثر گازگرفتگي و استنشاق گاز منواكسيدكربن محسوب مي‌شود.