به گزارش پارس به نقل از فردا، در آستانه اکران فیلم «محمد رسول الله(ص)» در ایران، مرکز اسلامی الازهر و برخی از علمای دینی این کشور، با بیان این که فیلم «محمد رسول الله(ص)» مجید مجیدی، صدا و چهره پیامبر(ص) را مجسم کرده است، از مسئولان کشورمان خواستند که مانع از اکران این فیلم شوند، این در حالی است که مجید مجیدی، کارگردان فیلم، پیش از این اعلام کرده بود که ادای احترام به پیامبر اکرم(ص) در تمام صحنه‌های فیلم مورد تأکید بوده و چهره ایشان به دلیل قداست و حساسیت ویژه‌ای که وجود داشت، به نمایش درنیامده است.

 
الازهر در این بیانیه، مخالفت شدید خود را با به تصویرکشیدن چهره پیامبران و انبیاء الهی در فیلم‌های نمایشی و هنری به دلیل جایگاه ویژه و قداست آنان اعلام کرده است.
 
مرکز اسلامی الازهر در این بیانیه مدعی شده است: ساخت این‌گونه آثار از جایگاه مقدس و کمال اخلاقی و مقام والای انبیاء و فرستادگان الهی در قلوب انسان‌ها می‌کاهد.
 
در همین حال سایت پرمخاطب "الیوم السابع" مصر، امروز خبری با عنوان " همراه با تصاویر... ساره بیات بازیگر زن ایرانی نقش حلیمه در فیلم محمد(ص) بازی می‌کند" با مروری بر این حاشیه‌ها تصاویری از ساره بیات را منتشر کرده است.
 
 
به نظر می رسد انتشار عکس‌های آرشیوی از این بازیگر ایرانی نوعی شیطنت رسانه‌ای  بوده که با توجه به حساسیت‌های موجود نوعی پر و بال دادن به آن باشد.