به گزارش پارس ، علی بهرمند در گفت‌وگو با فارس، در مورد آخرین قیمت‌های شیرینی که برای ایام نوروز تهیه و توزیع می‌شود، گفت: نرخ انواع شیرینی برای شب عید افزایش نخواهد داشت و همان قیمتی است که ابتدای امسال اعلام کرده‌ایم و تمام قنادی‌های سطح شهر موظف به رعایت آن هستند.

وی در پاسخ به اینکه آیا تسهیلات ویژه‌ای از جمله شکر، آرد یا روغن در اختیار قنادان قرار خواهد گرفت یا خیر، گفت: به‌ جز یک مورد که در ماه مبارک که مقداری شکر سهمیه‌ای به قنادی‌ها داده شد، دیگر تسهیلاتی از این قبیل داده نشده است و برنامه‌ای هم برای این موضوع نداریم.

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان در پاسخ به اینکه چرا علی‌رغم اعلام نرخ‌های مصوب اتحادیه برخی قنادی‌ها به‌ویژه در شمال شهر قیمت‌هایی بسیار بالاتر در نظر می‌گیرد، گفت: طبق مصوبه اتحادیه هر کیلو کیک یزدی ۸ هزار تومان، شیرینی دانمارکی (گل‌محمدی) ۹۶۰۰ تومان، زبان - برنجی و پاپیونی ۱۰۵۰۰ تومان و هرکیلو شیرینی تر و خامه‌ای درجه یک ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت‌گذاری شده است و اگر بیش از این رقم فروخته شود، یا آن قنادی از مواد خاص‌تری در تولید شیرینی استفاده شده که باید به تائید کمیسیون فنی اتحادیه برسد و یا در بازرسی‌ها برخورد خواهد شد.

وی در مورد نحوه نظارت بر کیفیت و قیمت قنادی‌ها این گونه پاسخ داد که ۲۰ بازرس یعنی هر منطقه یک نفر روزانه زیر نظر اتحادیه، بازدید دوره‌ای از قنادی‌های منطقه‌ای را انجام می‌دهند که در صورت مشاهده تخلف به اتحادیه گزارش خواهند داد، تا متخلفان را به تعزیرات معرفی کنیم.

بهر‌مند در مورد میزان و شکایات مردمی از عملکرد قنادی‌ها گفت: به‌ جز اینکه برخی قنادی‌ها جعبه شیرینی را بیش از اندازه محاسبه می‌کردند، معمولاً شکایتی نداریم که این موضوع نیز با ورود استاندارد حل شد.

وی گفت: اکنون استاندارد وزن جعبه برای یک کیلوگرم شیرینی را ۱۲۵ گرم، برای ۱.۵ کیلوگرم شیرینی ۱۷۰ گرم و جعبه ۲ کیلویی شیرینی را ۲۱۰ گرم تعیین کرده است، تا هزینه جعبه در خرید از یک رقم بالاتر نرود.