به گزارش پارس به نقل از ایرنا، دادستان مریوان در این آیین گفت: این میزان مشروبات الکلی در طول چند ماه گذشته توسط ماموران هنگ مرزی این شهرستان کشف و ضبط شده است.
 
حجت الاسلام مهدی آصفی از برخورد شدید قانون و نیروی انتظامی و دادگاه انقلاب با قاچاقچیان مشروبات الکلی خبر داد و افزود: در چند سال گذشته با تلاش ماموران انتظامی، قاچاق مشروبات الکلی در مریوان نسبت به سال های گذشته به شدت کاهش یافته است.
 
و هدف از ورود مشروبات الکلی به کشور را ترویج بی اخلاقی و بی بند و باری عنوان کرد و گفت: ترویج مشروبات الکلی در جوامع اسلامی به ویژه در بین جوانان از مهمترین اهداف دشمنان برای بی هویت کردن آنان به منظور از بین بردن ارزش های اسلامی است.
 
وی در ادامه از ساماندهی مرزها به عنوان بهترین راهکار برای جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق و مشروبات الکلی نام برد و گفت: قانونمند کردن و ساماندهی مرزها ضمن جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق، در دراز مدت نیز موجب توسعه و پیشرفت شهرستان خواهد شد.
 
به گفته وی، نظارت دقیق بر ورود و خروج کالاها مانع از ورود اجناس قاچاق بویژه مشروبات الکلی که صدمات اجتماعی و فرهنگی بر جامعه می گذارد، خواهد شد.
 
فرمانده هنگ مرزی مریوان نیز در این مراسم گفت: ساماندهی مرزها بهترین راهکار جلوگیری از قاچاق مشروبات الکلی است.
 
نورالله آزادبخت گفت: ساماندهی مرزها در دراز مدت نیز موجب توسعه و پیشرفت شهرستان خواهد شد.
 
مریوان در 130کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.