به گزارش پارس به نقل از فارس،‌ علی ربیعی در افتتاح بیمارستان جدید آیت‌الله کاشانی واقع در جنوب شهر تهران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت:‌ سازمان تامین اجتماعی ۵۰ درصد از درمان هموطنان را بر عهده دارد و با بیش از ۳۹ میلیون نفر بیمه‌شده وظیفه خطیری در ارائه خدمات درمانی بر عهده دارد. این سازمان هیچگونه بار مالی را برای دولت ایجاد نمی‌کند.

وی بیان داشت: سازمان تامین اجتماعی نمادی از مشارکت مردم است و این الگو باید گسترده‌تر شود.

وی با تاکید بر اینکه بخش اعظمی از جامعه کارگری در حاشیه شهر زندگی می‌کنند، گفت: باید برای پاسخگویی به نیازهای این کارگران که جمعیت زیادی را به خود اختصاص داده است اقدامات بیشتری را انجام داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: مراکز درمانی در مناطقی که کارگران زندگی می‌کنند باید تقویت شود و افتتاح ساختمان بیمارستان جدید آیت‌الله کاشانی در این منطقه یکی از سیاست‌هایی است که به جد پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه منطقه خزانه یکی از مناطق سنتی کارگر‌نشین است، گفت: امیدواریم مردم زحمت‌کش این منطقه بتوانند به بهترین شکل از خدمات این بیمارستان استفاده کنند.ژ

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر توانمند‌سازی بازنشستگان، افزود: در سازمان تامین اجتماعی می‌توان برنامه‌های خوبی را برای بازنشستگان انجام داد و این سازمان تا کنون توانسته به غیر از دستمزد و حقوق دیگر مایحتاج بازنشستگان را احیا کند.

وی درباره مسکن امید بازنشستگان، اظهار داشت: تا کنون تصمیم گرفته شده است ۱۵۰ میلیارد تومان برای مسکن امید بازنشستگان اختصاص یابد و برنامه‌های زیارتی و سیاحتی این قشر از جامعه نیز اولویت سازمان قرار گرفته است.

وی درباره احداث خانه‌های امید به شهرهای بزرگ نیز، اظهار داشت: با همکاری صندوق بازنشستگی کشوری خدماتی نیز به بازنشستگان در خانه‌های امید ارائه می‌شود.

در ادامه مراسم افتتاح بیمارستان آیت‌الله کاشانی سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، بیان داشت:‌ به مناسبت ایام‌الله دهه فجر بیمارستان آیت‌الله کاشانی که تاسیس به سال ۱۳۴۰ باز می‌‌گردد؛ ساختمان جدید آن امروز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد.

وی خاطر نشان کرد: این بیمارستان دارای سی‌سی‌یو، آی‌سی‌سی‌یو، پست‌سی‌سی‌یو و سایر تجهیزات و امکانات است.

وی خاطر نشان کرد: اتاق‌های عمل این بیمارستان کاملا مجهز بوده و آزمایشگاه آن یکی از مجهزترین و پیشرفته‌ترین آزمایشگاه‌های کشور محسوب می‌شود.

نوربخش بیان داشت: این بیمارستان در جنوب شهر تاسیس شده تا بیمه‌شدگان این منطقه بتوانند از خدمات بهتری بهره‌ ببرند.

وی خاطر نشان کرد: بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی جدید فیاض‌بخش نیز در حال ساخت است و به همین شکل بیمارستان هدایت، شهید معیری، لواسانی و در مجموع ۵ مرکز درمانی در استان تهران در حال بازسازی و نوسازی است.