اشعری در گفتگو با پارس اظهار داشت: کتابها با گزینش متخصصین آموزش و پرورش وزارت ارشاد انتخاب شده اند و نظارت خوبی به لحاظ عناوین و محتوی صورت گرفته وطبعاً نزدیک ترین کتابها که می تواند با مخاطب خاص نمایشگاه ارتباط برقرار کند برای نمایشگاه در نظر گرفته شده اند.

همچنین از این نظر که امسال دانش آموزان همراه معلمین و والدین خود برای انتخاب کتابها حضور دارند، شاهد رونق بیشتری نسبت به سالهای گذشته هستیم.

اما همه اینها بخشی از ترویج فرهنگ کتابخوانی است بخش دیگری در اختیار معلمین و والدین است برای اینکه ساختار آموزش را مطرح می کنند که دانش آموز مجبور شود برای فراگیری به کتاب مراجعه کند.

اشعری در ادامه گفت: ما در بحث یادگیری، آموزش دهنده و آموزش گیرنده را داریم در یادگیری دانش آموز فعال است اما درآموزش معلم فعال است، ما باید روی اصلاح نظام یادگیری فعالیت بیشتری داشته باشیم نه آموزش.

وی اظهار داشت:اساس بر یادگیری و آموختن است نه انتقال اطلاعات اگر جهت دهی اهدافمان در این نمایشگاه به سمت یادگیری باشد به نظرم از همیشه بیشتر رونق پیدا خواهد کرد.

مشاور فرهنگی شهردار تهران در پایان با اشاره به راهکارهایی برای برگزاری بهتر نمایشگاه ها در سالهای آتی گفت: انشاالله با نظر سنجی هایی که در غرفه ها صورت می گیرد وارائه راهکار توسط بازدیدکنندگان گرامی  وهمچنین بررسی نظرات، انتقادات و پیشنهادات در نشست های بعد از نمایشگاه که توسط همکاران ما در ستاد فرهنگی و اجرای نمایشگاه صورت می گیردتلاش می شود که در سالهای آتی تمام نقص ها و ایرادهای نمایشگاه مرتفع گردد.