به گزارش پارس به نقل از ایسنا، این شایعه چندی پیش در بین مردم مطرح شد که با توجه به اعلام نشدن موردی مبنی بر مسمومیت از این طریق این شایعه بسیار زود از رونق افتاد.

اما یک ماه پس از آن دوباره این موضوع رنگ و بوی جدیدی به خود گرفت و پیام‌هایی در شبکه‌های اجتماعی به نقل از رؤسای برخی بیمارستان‌های کرمانشاه برای مردم فرستاده شد که در پی این اتفاق برخی از افراد و سایت‌های خبری انتشار چنین شایعه‌هایی را جنگ روانی گروه ضداسلامی داعش خواندند.

البته معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز شایعه وجود خرماهای مسموم در سطح شهر کرمانشاه را تکذیب کرد و گفت: در این خصوص هیچ مراجعه‌ای به مراکز درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه تاکنون موردی از مسمومیت با خرما گزارش نشده است، خاطر نشان کرد: هیچ موردی در این خصوص به بیمارستان‌های سطح استان کرمانشاه مراجعه نکرده است.

در همین راستا سازمان ملی استاندارد نیز در آخرین اطلاعیه خود واردات خرمای آلوده از کشور همسایه را کذب و بی اساس خواند.

سازمان ملی استاندارد تاکید کرده که تمامی کالاهای وارداتی و صادراتی در مبادی کشور با نظارت‌های دقیق سازمان ملی استاندارد ایران و سازمان‌های ذیربط انجام می‌شود و جای هیچ گونه نگرانی برای هموطنان وجود ندارد.