به گزارش پارس، سرهنگ عباسعلی محمدیان با اعلام خبر دستگیری 4 عضو یک باند گروگانگیری اظهار داشت: در تاریخ اول آذرماه امسال فردی با مراجعه به پایگاه چهارم پلیس آگاهی عنوان کرد که فرزند 23 ساله‌اش زمانی که در حال خروج از محل کار خود بوده توسط چند تن ربوده شده است. 
 
وی ادامه داد: این فرد در ادامه اظهارات خود مدعی شده بود که گروگانگیران پس از ربودن فرزند وی در تماسی با خانواده‌اش تقاضای پرداخت یک میلیارد تومان پول نقد ظرف مدت 48 ساعت را کرده‌اند و خانواده وی را تهدید کرده بودند که در صورت ورود پلیس به ماجرا و همچنین عدم پرداخت این مبلغ فرزندشان را به قتل می‌رسانند. 
 
محمدیان گفت: پس از اطلاع پلیس از ماجرا با توجه به اهمیت موضوع پرونده، کلیه امکانات و پرسنل برای بررسی موضوع به کار گرفته شدند و پلیس در تحقیقات ابتدایی خود توانست هویت احتمالی دو نفر از آدم‌ربایان را شناسایی کند. 
 
رئیس پلیس آگاهی تهران با اشاره به اطلاع آدم‌ربایان از ورود پلیس به این پرونده افزود: گروگانگیران که خانواده فرد ربوده شده را در کنترل خود داشتند، از ورود پلیس به ماجرا مطلع شدند و با توجه به احتمال شناسایی خود توسط ماموران پلیس، فرد گروگان گرفته شده را ظرف مدت 48 ساعت آغاز کردند.
 
محمدیان ادامه داد: پس از آزادی فرد به گروگان گرفته شده، وی در اظهاراتش به ماموران از وجود 4 گروگانگیر در این پرونده خبر داد. لذا پلیس برای شناسایی دو آدم‌ربای دیگر تحقیقات تکمیلی خود را آغاز کرد. 
 
وی با بیان اینکه پلیس برای جلوگیری از فرار متهمان دستگیری دو متهم شناسایی شده را به تعویق انداخت خاطرنشان کرد: پس از انجام تحقیقات تکمیلی ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ موفق شدند هویت هر 4 گروگانگیر را شناسایی کنند که در تاریخ 22 دی‌ماه عملیات هماهنگی در ساعت 5 صبح در تهران، کرج و دو شهر حاشیه پایتخت برای دستگیری گروگانگیران انجام شد که در پایان ماموران موفق به دستگیری هر 4 متهم شدند. 
 
رئیس پلیس آگاهی تهران در پایان با اشاره به جرم سنگین اعضای این باند گفت: با توجه به اینکه جرم آدم‌ربایی در این پرونده علی‌رغم آزادی فرد گروگان انجام شده است، لذا مجازات سنگینی در انتظار گروگانگیران خواهد بود و در جلسات مستمری که با حضور دادستان تهران انجام می‌شود مقرر شده است تا قضات برای متهمان جرائم خشن و جنایی مجازات درخور و مناسبتری را در نظر بگیرند.