به گزارش پارس، سرهنگ عباسعلی محمدیان با اشاره به دستگیری عامل شهادت یکی از ماموران پلیس در مهرماه امسال در حاشیه بزرگراه حکیم اظهار داشت: 28 مهرماه امسال و در ساعت 21:20 شب، گزارش درگیری یکی از ماموران پلیس و به دنبال آن شلیک به این مامور از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام شد که در بررسی‌های ابتدای مشخص شد فرد یا افرادی در تاریکی شب اقدام به شلیک به سمت یکی از ماموران کردند که متاسفانه به دلیل شدت جراحات وارده این مامور پلیس به شهادت رسیده است.
 
وی با بیان اینکه ماموران پلیس در لحظات اولیه ماجرا تمام محدوده مورد نظر را مورد محاصره قرار دادند گفت: علی‌رغم محاصره تمام محدوده این ماجرا توسط پلیس متاسفانه پلیس موفق به دستگیری ضارب یا ضاربان نشد و مجرمان با استفاده از تاریکی شب موفق به فرار شدند.
 
محمدیان افزود: پس از ماجرای شهادت این مامور پلیس، اداره مبارزه با جرائم جناحی پلیس آگاهی پایتخت بررسی پرونده را عهده‌دار شد و تحقیقات اولیه برای شناسایی قاتل یا قاتلین آغاز گردید.
 
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: پلیس آگاهی ظرف مدت یک هفته موفق به شناسایی هویت قاتل شد ولی با توجه به اینکه جمع‌آوری اسناد و مدارک متقن، زمانبر بود پیگیری ماجرا به طول انجامید. 
 
محمدیان با اشاره به اینکه فرد ضارب پس از درگیری با مامور پلیس و شهادت وی از تهران خارج شده و دیگر در تهران تردد نداشت افزود: با توجه به اینکه قاتل در محدوده اتوبان حکیم اقدام به فروش مواد مخدر می‌کرد و هر روز از حاشیه پایتخت به تهران تردد داشت، پس از وقوع این ماجرا دیگر در تهران حضور نیافت و همواره در حال تعقیب  و مخفیگاه خود بود ولی ماموران با اقدامات اطلاعاتی وسیع موفق به شناسایی مخفیگاه و محل‌های تردد وی شدند.
 
وی گفت: پس از شناسایی محل تردد متهم و پس از به دست آمدن مدارک و اسناد متقن، پلیس صبح دیروز در یک عملیات هماهنگ 10 تیم عملیاتی را در محل‌های تردد فرد ضارب مستقر کرد و موفق به دستگیری وی شد. 
 
محمدیان با اشاره به اقرار متهم در خصوص قتل مامور پلیس و شلیک به وی گفت: پس از دستگیری متهم ماموران موفق به کشف یک اسلحه کمری، 20 فشنگ و نیم کیلو انواع مواد مخدر از جمله شیشه و کراک از مخفیگاه وی شدند. همچنین ماموران موفق شدند لباسی که متهم در شب حادثه به تن داشت را نیز از مخفیگاه وی کشف کنند.
 
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه پلیس در حال حاضر 4 نفر از همدستان متهم را که اقدام به نگهداری اسلحه و پناه دادن به وی کرده بودند دستگیر کرده است در خصوص اعترافات متهم دستگیر شده اظهار داشت: این متهم پس از دستگیری در اظهاراتش عنوان کرد که در شب حادثه یک کیلوگرم مواد مخدر شیشه به همراه خود داشته که با مامور پلیس برخورد می‌کند و با شلیک از اسلحه شات‌گان خود، وی را به شهادت می‌رساند. 
 
محمدیان در پایان خاطرنشان کرد: دستگیری این متهم در حالی که در پرونده مذکور هیچ سر نخی وجود نداشت، نشان دهنده توانمندی پلیس در پیگیری جرائم جناحی تا وجود نتیجه است.