به گزارش پارس، حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با تسنیم، گفت: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون کارشناسی‌ارشد دوره‌های فراگیر سال ۹۴ دانشگاه پیام‌نور از روز یکشنبه ۲۱ دی‌ماه سال ۹۳ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شده و پس از یک دوره تمدید فردا چهارشنبه اول بهمن‌ماه پایان می‌پذیرد.

وی با اشاره به اینکه این مهلت تمدید نمی‌شود، افزود: تا ساعت ۸ صبح امروز ۴۹ هزار و ۶۵۰ نفر برای حضور در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به وجود ۱۵۰ کد رشته امتحانی و گرایش تحصیلی در آزمون ارشد فراگیر دانشگاه پیام‌نور، تصریح کرد: این آزمون با ظرفیت ۱۶ هزار و ۸۰ نفر در ۵ گروه آموزشی شامل گروه‌های آموزشی علوم‌انسانی، علوم‌پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، منابع طبیعی و هنر برگزار می‌شود و هر فرد می‌تواند از کد رشته امتحانی خود ۲۰ کد رشته را انتخاب کند.

توکلی درباره نحوه ثبت‌نام در این آزمون، گفت: به داوطلبان توصیه می‌شود در مهلت باقی مانده مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام ابتدا براساس اولویت علاقه نسبت به تکمیل فرم پیش‌نویس(مندرج در صفحه ۸۱ دفترچه) اقدام کرده و پس از کنترل‌های لازم و اطمینان از صحت اطلاعات تکمیل شده با مراجعه به سایت سازمان سنجش اطلاعات لازم را براساس بندهای نرم‌افزاری ثبت‌نام وارد کنند و پس از تکمیل تقاضانامه اینترنتی ثبت‌نام ضمن دریافت شماره پرونده ۶ رقمی و کد پیگیری ۱۶ رقمی یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه کنند.

وی با توجه به تأثیر ۲۰ درصدی معدل دوره کارشناسی در این آزمون، گفت: به داوطلبان توصیه می‌شود معدل دوره کارشناسی خود را به دقت در تقاضانامه اینترنتی ثبت‌نام درج کنند.

آزمون کارشناسی‌ارشد دوره‌های فراگیر دانشگاه پیام‌نور روز جمعه ۴ اردیبهشت‌ماه سال ۹۴ در حوزه‌های امتحانی مربوطه برگزار می‌شود و نتایج نهایی آن در اواخر مرداد‌ماه سال ۹۴ اعلام می‌شود.