به گزارش پارس به نقل از تسنیم، سید امیر محسن ضیائی در حاشیه مراسم تکریم و معارفه خود و همچنین نماینده جدید ولی فقیه در هلال احمر در پاسخ به پرسش خبرنگاران، مهم ترین مأموریت‌های هلال احمر را امداد و نجات عنوان کرد و اظهار داشت: از آنجا که به علت شرایط منطقه ای ایران، از نخستین پاسخ دهندگان به حوادث است، لذا باید آمادگی حداکثری در پاسخگویی به حوداث داشته باشیم.

ضیائی افزود: همچنین در بخش کاهش ریسک و آمادگی دستگاه‌های مربوطه برای پاسخ دهی به حوادث اقداماتی که در گذشته انجام شده را دنبال خواهیم کرد تا در صورت رخداد حادثه بتوانیم به موقع پاسخ صحیح بدهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر؛ جوانان و داوطلبان را از ظرفیت‌های مهم و قابل توجه هلال احمر دانست و گفت: باید هرچه بیشتر زمینه‌های ارائه خدمات داوطلبانه را فراهم کنیم چراکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در این زمینه وجود دارد و داوطلبان ما فارغ از مسائل سیاسی، جغرافیایی، سن و رنگ همچنان آماده ارائه خدمات هستند.

ضیائی در پاسخ به سوالی درباره تعداد داوطلبان در کشور گفت: هم اکنون بیش از یک میلیون داوطلب در جمعیت هلال احمر فعال هستند اما فعالیت‌های داوطلبانه بسیاری در کشور انجام می‌شود که ثبت نشده که با احتساب آنها می‌توان گفت بیش از دو میلیون نفر در ارائه خدمات داوطلبانه فعال هستند در این زمینه برنامه‌هایی برای ثبت خدمات داوطلبانه ثبت نشده وجود دارد.

تلاش برای تامین ۶ بالگرد

وی با اشاره به اینکه تجهیز هر استان به بالگرد از برنامه‌های هلال احمر است، اظهار داشت: امسال اعتبار خوبی از سوی مجلس برای خرید بالگردها اختصاص یافته است که امیدواریم بتوانیم با این اعتبار ۶ بالگرد دیگر را تأمین کنیم.

انبارهای هلال احمر تکمیل است

به گفته ضیائی همه انبارهای جمعیت هلال احمر هم اکنون در کشور تکمیل است و برنامه‌هایی نیز برای بهره مندی مناسب از این امکانات در شرایط اضطرار وجود دارد.